نرم افزار و اینترنت

انویدیا سیستمی برای تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی طراحی کرد

شرکت انویدیا که پیشگام در امر فناوری‌های کارت‌های ویدئویی، گرافیکی، ایستگاه‌های کاری و رایانه‌های شخصی است اخیرا سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده است که توسط آن می‌تواند تصاویر ۲ بعدی را به مدل‌های ۳ بعدی تبدیل کند. سیستمی که پژوهشگران شرکت انویدیا اختراع کرده‌اند به اختصار DIB-R نام دارد و می‌تواند با در نظر گرفتن نورپردازی، بافت و عمق تصویر تصاویر دو بعدی را به مدل‌های سه بعدی تبدیل کند. این مدل توسط محققان انویدیا در همایش سالانه NeurIPS ونکوور ارائه خواهد شد.

عملکرد این فریم ورک درست برخلاف کاری است که پردازنده گرافیکی گوشی یا کامپیوتر شما انجام می دهد. در کامپیوتر یا گوشی شما، مدل های سه بعدی (چون بازی ها)، به گونه ای رندر می شوند تا بر روی صفحه نمایش های دو بعدی نمایش داده شوند. اما فریم ورک DIB-R انویدیا تصاویر دو بعدی را تحلیل می کند تا با استفاده از اطلاعات استخراج شده، مدل سه بعدی اشیا را تولید کند.

 این فرایند تنها یک‌دهم ثانیه زمان می‌برد ولی آموزش شبکه عصبی با کمک یک GPU انویدیا V100 به دو روز زمان نیاز دارد و البته انویدیا ادعا می‌کند که این یادگیری با مدل‌های دیگر GPU ممکن است هفته‌ها طول بکشد.

سانجا فیدلر مدیر هوش مصنوعی انویدیا در این رابطه می گوید:

تصور کنید هنگامی که یک عکس می‌گیرید بتوانید آن را به یک تصویر سه‌بعدی تبدیل کنید. این بدان معنی است که اکنون می‌توانید تصویری را که ثبت کرده‌اید از هر زاویه و به دقت مشاهده کنید. تبدیل یک عکس قدیمی از والدین، نقاشی فرزندان، بازی ویدیویی مورد علاقه خود یا هر چیز دیگری از فرمت ۲ بعدی به ۳ بعدی می‌تواند یک فرصت عالی باشد.

محققان معتقدند که می‌توان از این سیستم برای توسعه ایمنی و دقت ربات‌های خودران در محیط‌های مختلف بهره برد؛ چراکه درک عمیق‌تر نسبت به یک محیط سه‌بعدی، ربات‌ها را قادر می‌سازد تا هدایت‌پذیری و راهبری بهتری داشته باشند. انویدیا DIB-R را بر روی GitHub در دسترس علاقمندان قرار داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا