فناوری

تماشا کنید: استارتاپ Skyryse اولین پرواز هلیکوپتر خودران خود را آزمایش کرد

استارتاپ Skyryse به تازگی از نسخه آزمایشی فناوری خود رونمایی کرده که در حال اجرا شدن روی هلی‌کوپتر Robinson R-44 است که توسط شرکت هلیکوپتر روبینسون ساخته شده و مورد تایید اداره‌ فدرال هوانوردی آمریکا قرار گرفته است.

به هنگام پرواز بالگرد، این فناوری توسط دو خلبان مورد تایید قرار گرفت. پرواز به صورت کاملا خودران بود و خلبانان تنها برای تایید فناوری وارد کابین شدند. بنا به گفته Skyryse فناوری این شرکت موجب هدایت کاملا خودران بالگرد و یا بخش‌هایی از پرواز می‌شود.  استارتاپ مذکور این فناوری را به کروز کنترل خودرو تشبیه کرده است.

این سیستم در هماهنگی با سنسورها و داده های پروازی، به هدایت و پرواز پایدار هلیکوپتر کمک می کند. یک سیستم امنیتی حرکت های هلیکوپتر را کنترل کرده و از کارهایی که می توانند منجر به سانحه شوند، جلوگیری می کند. فناوری Flight Stack حسگرهایی موسم به «بالگردنشین هوشمند» (Smart Helipad) دارد که روی زمین نصب شده و اطلاعات مفیدی شامل وضعیت آب و هوا و داده های اجسام پرنده (مثل پرندگان یا پهپادها) را به هلیکوپتر مخابره می کنند.

شرکت Skyryse رقبایی هم در این عرصه دارد که از میان آن‌ها می‌توان به شرکت آلمانی Volocopter اشاره کرد. چندی پیش این شرکت تاکسی هوایی خود که شبیه به پهپاد است را در سنگاپور آزمایش کرد. این هواگرد با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی حدود ۲۱ مایل(۳۳.۷ کیلومتر) را با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت طی کند و توان حمل دو فرد را نیز دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا