گوناگون

برنامه‌ریزی اوبر برای راه اندازی سرویس تاکسی هوایی در سال 2023

براساس گزارشات شرکت اوبر تصمیم دارد تا سرویس تاکسی هوایی در سال 2023 راه اندازی کند. این شرکت همچنین برای راه اندازی آن با شرکت Joby Aviation همکاری خواهد کرد. جوبی اوییشن، نخستین شرکتی است که قصد دارد با اوبر در آغاز طرح سرویس تاکسی هوایی در سال ۲۰۲۳ همکاری کند.

شرکت Joby اولین بار توسط JoeBen Bevirt در سال 2009 تاسیس شد و تا سال 2018 شایعاتی در رابطه با جذب سرمایه گذاری 100 میلادی توسط چند غول فناوری نظیر اینتل، تویوتا و JetBlue منتشر شده بود. این سرمایه توانست به ابداع نخستین نمونه تاکسی هوایی شرکت کمک کند که نخستین پروازهای آزمایشی آن در فرودگاه خصوصی جوبی اوییشن در کالیفرنیای شمالی صورت گرفت.

برخلاف بسیاری از شرکت ها که برخاستن و فرود آمدن هواپیماهای برقی (eVTOL) را آزمایش می کنند، این شرکت، هنوز اطلاعاتی در مورد پروژه تاکنون اظهارنظری نکرده، ولی با این حال، شایعاتی در رابطه با هواپیمای هیبریدی ارائه شده که نشان می دهد ای هواپیما به ۱۲ روتور و اتاقکی مجهز است که ظرفیت چهار مسافر را دارد. یک سخنگوی جوبی پیش از این اشاره کرده بود که این شرکت روی یک وسیله نقلیه کاملا جدید کار می‌کند.

اوبر از امضای یک قرارداد تجاری با شرکت جوبی برای تولید یک تاکسی هوایی شهری خبر داد که سریع، قابل اطمینان، پاک و کارآمد باشد. هیچ کدام از دو شرکت، شرایط قرارداد را فاش نکرده و هیچگونه اظهار نظری در مورد مبادله پول نیز ارائه نداده‌اند.

آنها در مورد نقش شرکت‌های طرف قرارداد، اطلاعاتی ارائه داده‌اند. قرار است شرکت جوبی اوییشن، نسبت به ارائه و اجرای طرح تاکسی‌های هوایی الکتریکی اقدام کند و اوبر نیز کنترل ترافیک هوایی، ساخت جایگاه فرود، اتصالات زمینی و شبکه کرایه سفر را بر عهده بگیرد تا به مشتریان امکان دهد به جای تاکسی‌های زمینی از تاکسی‌های هوایی استفاده کنند.

اوبر، تصاویری را در مورد کلیت این تاکسی‌ها منتشر کرده و اعلام کرده است که به دنبال شرکایی برای تامین تجهیزات و برآوردن قابلیت‌های آن می‌گردد. این شرکت قصد دارد هزاران نمونه از این وسیله نقلیه را تولید کند تا سرویس کاملی از کرایه تاکسی هوایی ارائه دهد. بویرت در بیانیه‌ای گفت: من باور دارم که تاکسی‌های هوایی می‌توانند به مردم کمک کنند تا پنج برابر زودتر به مقصد برسند و ازدحام را نیز کاهش می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا