شرکت جنرال موتورز به تازگی از سرویس نقشه خودرو جدید مبتنی بر فضای ابری برای نزدیک به 1 میلیون خودرو منتشر کرده است. این سرویس نقشه Maps Plus نام داشته که توسط Mapbox قدرت گرفته است. این سرویس ارائه دهنده نقشه منبع باز که برای معاملات سازمانی نقشه های سفارشی و درون برنامه ای بوده که با گوگل و Here رقابت می کند.

علاوه بر ناوبری درون خودرویی، Maps Plus با سایر اپلیکیشن های معروف از جمله سرویس های پخش موسیقی مانند Spotify یا دستیارهای صوتی مانند الکسا نیز ادغام خواهد شد که به صورت ویجت های جداگانه و روی هم قرار می گیرند. هنگام ترسیم مقصد، Maps Plus همچنین محدودیت سرعت فعلی یا در صورت نیاز به سوخت گیری در طول مسیر را به راننده اطلاع می دهد.

به گفته جنرال موتورز این سرویس برای مدل های 2018 و خودروهای جدیدتر شورولت، بیوک، GMC و کادیلاک تا پایان سال 2021 در دسترس خواهد بود. Maps Plus به عنوان بخشی از خدمات اشتراک خدمات متصل OnStar GM ارائه می شود که با قیمت 14.99 دلار در ماه آغاز می شود. بدیهی است که بسیاری از دارندگان خودرو از سرویس های معروف مانند Apple CarPlay و Android Auto استفاده می کنند که رابط گوشی آنها را روی صفحه نمایش سرگرمی وسیله نقلیه خود منعکس می کنند.

بسیاری از خودروسازان برای یکپارچه کردن اپلیکیشن ها و ناوبری ارائه شده توسط شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل معاملات انجام داده اند. فورد اخیراً چنین توافقی را به همراه ولوو و اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی برای استفاده از گوگل برای تأمین انرژی نرم افزار و خدمات سرگرمی وسایل نقلیه خود انجام داده است. جنرال موتورز همچنین برای خودروهایی که سال مدل 2022 به بعد هستند با گوگل معامله کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *