مدیاتک به تازگی از جدیدترین تراشه میان رده Dimensity 800 با مودم یکپارچه 5G رونمایی کرده که قرار است در گوشی های هوشمند میان رده سال 2020 بکارگیری شود. پیش از این شاهد عرضه و استفاده از تراشه پردازشی قدرتمندی مانند Dimensity 1000 توسط این شرکت بودیم که برای حوزه پرچمدار معرفی شده بود.

طی روزهای گذشته کنفرانسی در زمینه خدمات ارتباطی توسط مدیاتک در چین برگزار شد و در آن این شرکت به معرفی محصولات و خدمات ویژه خود در این گروه پرداخت. در این کنفرانس به صورت واضح به مشخصات کلی این تراشه جدید به همراه تراشه پردازشی Helio M70 5G نیز اشاره شد که دارای مودم داخلی 5G با توانایی ارسال داده تا سرعت حداکثر 2.5 گیگابیت بر ثانیه و دانلود با سرعت 4.7 گیگابیت بر ثانیه خواهد بود و علاوه بر آن می‌تواند هر دو استاندارد SA و NSA را در حوزه 5G مورد پوشش قرار دهد.

این تراشه همچنین دارای چهارهسته از نوع Cortex-A77 و چهارهسته دیگر از نوع Cortex-A55 بوده و مدیاتک وعده بهبود 20 درصدی در عملکرد و طول عمر باتری در مقایسه با تراشه های مبتنی بر هسته های Cortex-A76 کرده است.  در این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G77 استفاده شده که با بهره‌گیری از معماری جدید Valhall می‌توان وضعیت هسته‌های سایه‌زنی را دستکاری نموده و تعداد آنها را بین 7 تا 16 هسته تغییر داد.

به هر حال تولید این تراشه‌ها که به ظاهر می‌توانند در رنج قیمتی محصولات زیر 300 دلار مورد استفاده قرار بگیرند اتفاق بسیار خوبی است و ما را بیشتر از پیش به این اتفاق امیدوار می‌کند که محصولات با کیفیت بیشتری در حوزه 5G و رنج میانی بازار را در سال 2020 و پس از آن شاهد باشیم.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *