دوربین های دیجیتال

کانن از دوربین حرفه ای EOS 1D X Mark III رونمایی کرد

کانن آخرین عضو از خانواده‌ دوربین‌های بسیار سریع ورزشی از نوع DSLRهای خود را با نام 1DX Mark III رونمایی کرد. نسل قبلی این دوربین در سال ۲۰۱۶ معرفی شده بود و حالا در دوربین جدید، تقریبا همه چیز به جز فرم کلی دوربین تغییر کرده است. سنسور جدید، پردازشگر تصویر جدید، سیستم جدید فوکوس خودکار و بهبود دکمه‌ها، از جمله تغییرات نسل جدید نسبت به نسل قبلی آن است. قیمت این دوربین هم ۶۴۹۹ دلار برای بدنه تعیین شده است.

دوربین 1DX MKIII قادر است در حالت نمایش در منظره‌یاب تا ۱۶ تصویر در ثانیه (نسل دوم ۱۴ فریم می‌گرفت) و در حالت لایو ویو ۲۰ فریم در ثانیه عکاسی کند و در هر دو حالت نیز سیستم فوکوس خودکار و دنبال‌کننده سوژه نیز فعال است. از نظر مگاپیکسل، این دوربین به حسگر ۲۰.۱ مگاپیکسلی چیزی شبیه به حسگر ۲۰.۲ مگاپیکسلی 1DX Mark II مجهز شده است؛ اما کانن می‌گوید حسگر جدید به فیلتر Low-Pass بهتری مجهز شده که باعث می‌شود تصاویر شارپ‌تری گرفته شود. این حسگر نیز از سیستم فوکوس Dual Pixel بهره می‌‌برد که یکی از بهترین و سریع‌ترین فناوری‌های حال حاضر در دنیای عکاسی است.

این دوربین از پردازنده Digic X نیرو می‌گیرد که به دوربین اجازه می‌دهد نرخ ISO به صورت پیش‌فرض از ۱۰۰ تا ۱۰۲۴۰۰ متغیر باشد. ایزو این دوربین می‌تواند در حالت افزایش یافته از ۵۰ تا ۸۱۹۲۰۰ متغیر باشد. همچنین همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، دوربین‌های DSLR از دو نوع فوکوس خودکار استفاده می‌کنند که یکی برای سنسور است و در حالت لایو ویو کاربرد دارد و دیگری برای ویو فایندر دوربین است. ویو فایندر این دوربین دارای ۱۹۱ نقطه فوکوس است و از پردازنده اختصاصی Digic 8 برای خود استفاده می‌کند. این پردازده ویژگی دنبال کردن سوژه در هنگام فوکوس خودکار با ویوفایندر را هم امکان‌پذیر می‌کند.

کانن ادعا می‌کند که پردازنده جدید Digic X قادر است تا ۳.۱ برابر بهتر از پردازنده‌ی Dici 6+ که در 1DX Mark II بکار گرفته بود تصاویر را پردازش کند و بازده‌ی پردازش فوکوس خودکار نیز تا ۳۸۰ بار بهبود یافته است. جالب است بدانید که این پردازنده باعث شده تا دوربین 1DX Mark III توانایی عکاسی ۱۰۰۰ عکس در حالت عکاسی پشت سر هم را فراهم کند که البته برای ذخیره تصاویر در این حالت، نیاز به دو حافظه CFexpress در هر دو درگاه کارت حافظه خواهید بود.

کانن فیلم‌برداری با این دوربین را فراموش نکرده و برای شروع باید بگوییم که این دوربین می‌تواند با رزولوشن ۵.۵K و در فرمت RAW، فیلم‌برداری داشته باشد! فیلم‌برداری ۴K تا سرعت ۶۰ فریم و بدون کراپ سنسور با رنگ‌های ۱۰-bit 4:2:2 در پروفایل تصویری C-Log هم پشتیبانی می‌شود. به طور کلی گفته شده فیلم‌برداری با این دوربین می‌تواند تا ۱۲ پله دامنه دینامیکی داشته باشد. از دیگر قابلیت‌های 1DX Mark III می‌توان به پشتیبانی از بلوتوث، وای‌-فای و GPS اشاره کرد که در کنار یک درگاه اترنت گیگابیت قرار گرفته‌اند. این دوربین همچنین از نمایشگر لمسی بهره می‌برد و بدنه‌ی آن نیز کمی بهینه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا