سونی به تازگی دوربین فول فریم کامپکت جدید با نام FX3 معرفی کرده که اکنون مقرون به صرفه ترین مدل در مجموعه سینمای این شرکت است. براساس مدل A7S III، دوربین FX3 شامل برخی از ویژگی های موجود در دوربین های گران قیمت سینما در بدنه کوچکتر و سبک تر است.

اگر بگوییم FX3 شبیه A7S III بوده، کم لطفی است. یکی از تفاوت های اصلی در طراحی است. FX3 همان بدنه دوربین عکاسی A7S III را دارد اما کمی ضخیم تر و کوتاهتر است. این ضخامت به دلیل وجود فن است که اکنون در حین ضبط، داخلی ها را خنک می کند، و این امر باعث می شود دوربین حتی در محیط های گرمتر بتواند به طور نامحدود عکسبرداری کند. ارتفاع کوتاه تر به دلیل حذف منظره یاب الکترونیکی است.

FX3 طوری طراحی شده که بخشی از یک پایه است و از این رو دارای پنج پایه رزوه ای 1/4-20 است که سه نوع آنها در قسمت بالا قرار دارد. این مورد اجازه می دهد تا دوربین در داخل لرزشگیر، روی یک گیمبال یا یک پهپاد نصب شود. سونی در طراحی نسبت به A7S III چندین تغییر ایجاد کرده، شامل یک دکمه اختصاصی ضبط با نور پس زمینه در بالا، جوی استیک در بالا، یک کنترل بزرگنمایی در اطراف دکمه شاتر، چراغ های عقب جلو و عقب، سوئیچ پاور کشویی، و دکمه های میانبر برای گردش کار ویدیو بهینه شده است.

دسته بالایی شامل رابط صوتی مشابه Sony XLR-K3M منهای میکروفون داخلی است. رابط صوتی دارای سه ورودی میکروفون است، که شامل دو XLR در اندازه کامل و 3.5 میلی متر، همراه با کنترل برای تنظیم ورودی های میکروفون می شود. دسته بالایی از دو تا از سه پایه بالا 1/4-20 استفاده می شود اما سه مورد خاص خود را اضافه می کند، که به شما امکان می دهد لوازم جانبی دیگر مانند مانیتور خارجی را در قسمت بالا نصب کنید.

این تقریبا تفاوت های این مدل با A7S III است و مابقی مشخصات یکسان است. در مورد قیمت، FX3 با قیمت 3900 دلار، 400 دلار بیشتر از A7S III است. با توجه به اینکه A7S III از قبل تمرکز زیادی روی فیلم دارد، FX3 مانند یک محصول عجیب و غریب در مجموعه دوربین های سونی به نظر می رسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *