لپ تاپ

لنوو از لپ‌تاپ ThinkPad X1 Fold با نمایشگر OLED تاشو معرفی کرد

لنوو در جریان CES 2020‌ از اولین پی‌سی مجهز به نمایشگر تاشدنی رونمایی کرد. این محصول جدید که ThinkPad X1 Fold نام دارد، با برچسب قیمت ۲٫۴۹۹ دلاری راهی بازار خواهد شد. سال گذشته لنوو از نمونه اولیه یک تبلت مجهز به پنل انعطاف پذیر OLED رونمایی کرد. حال نمونه تجاری آن در نمایشگاه CES 2020 در معرض دید عموم قرار گرفته است. این لپ تاپ که لنوو ThinkPad X1 Fold نام دارد، در سال جاری میلادی وارد بازار می شود. از نظر مشخصات فنی تفاوت زیادی میان این لپ تاپ و نمونه اولیه آن وجود ندارد.

این محصول از وجود یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی اولد با رزولوشن 1536 × 2048 پیکسل بهره می‌برد که در حالت استفاده به‌صورت تبلت در دسترس است. محصول لنوو از حاشیه‌های نسبتا زیادی برخوردار است و ضخامت آن نیز بالا است، بطوریکه در حالت تبلت دارای ضخامت ۷.۸ میلی‌متری است و وقتی نمایشگر تا می‌شود، این ضخامت به ۲۷.۸ میلی‌متر می‌رسد. وزن ایکس وان فولد نیز ۹۹۷ گرم است.

پنل مورد استفاده در این محصول توسط ال جی به تولید رسیده که البته نتیجه همکاری 4 ساله لنوو با این برند کره ای است. شرکت ال جی و لنوو از مقاومت بالای این نمایشگر اطمینان دارند. این لپ تاپ از سیستم عامل ویندوز 10 پرو بهره می برد. لنوو اعلام کرده که این محصول مناسب افرادی است که به‌صورت مداوم از گوشی‌ هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنند، از این‌رو این شرکت سعی کرده تا محصولی را راهی بازار کند که هر سه ویژگی را ترکیب کرده است.

در حالت پرتره چندین قابلیت در اختیار کاربران قرار می گیرد که برای مثال می توان به دسترسی به کیبورد و تایپ کردن توسط آن اشاره کرد. لنوو برای این لپ تاپ خود یک کیبورد بلوتوثی درنظر گرفته که به صورت مغناطیسی به دستگاه وصل می شود. لنوو یک قلم را نیز با ایکس‌وان فولد همراه کرده که امکان نت‌برداری و نوشتن را روی نمایشگر فراهم می‌کند. با استفاده از این قلم و نرم‌افزار مخصوص توسعه یافته، می‌توان در حالت تا شده و زمانی‌که یک پنجره در بالای نمایشگر قرار دارد، در قسمت پایین شروع به نت‌برداری و نوشتن کرد.

قیمت پایه لنوو ThinkPad X1 Fold برابر با 2499 دلار است. این محصول از اواسط سال جاری میلادی در اختیار کاربران قرار می گیرد. در حالی که شاید چنین مبلغی برای یک تبلت / لپ تاپ زیاد باشد، اما با توجه به قیمت گوشی های منعطف موجود در بازار، قابل قبول به نظر می رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا