فناوری

رونمایی Wacom از تبلت مخصوص طراحی سازگار با اندروید

شرکت Wacom در نمایشگاه CES 2020 از یک تبلت طراحی ۴۰۰ دلاری رونمایی کرد که ارزان‌ترین تبلت این شرکت محسوب می‌شود. این تبلت مجهز به نمایشگر ۱۳ اینچی مطابق معمول با گجت‌های ویندوزی و macOS سازگار است ولی طبق اعلام این شرکت، در کمال تعجب می‌تواند به گجت‌های اندرویدی هم وصل شود.

شرکت اعلام کرده است هنوز برنامه‌ای برای پشتیبانی از آیفون ندارند و این مسئله برای تبلت‌های اندرویدی نیز وجود دارد. تبلت‌ Wacom One احتمالا موردتوجه کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار می‌گیرد که نمی‌خواهند برای تبلت طراحی مبلغ زیادی هزینه کنند. اپلیکیشن‌های تصویرگری مانند Autodesk SketchBook وجود دارند که می‌تواند به هنرمندان و کاربران این امکان را بدهند درحالی‌که به گوشی خود متصل هستند، به کار خود ادامه دهند.

درهرصورت با وجود داشتن رابط دانگل، امکان داشتن گزینه‌ی اضافی نیز مفید خواهد بود. متأسفانه تبلت Wacom One فقط از درگاه‌های HDMI و USB و مربوط به شارژ بهره می‌برد و همچنان از تعبیه‌ی درگاه USB نوع C خبری نیست. بنابراین، برای اتصال به مک‌بوک‌ها یا گوشی‌های اندرویدی جدید باید از رابط دانگل استفاده کرد. نمایشگر Wacom One از پنل LCD بهره می‌برد و مبتنی بر رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و فقط از ۷۲ درصد طیف رنگ NTSC پشتیبانی می‌کند. شرکت Wacom اعلام کرده این تبلت‌ مناسب هنرمندان تازه‌کار و خالقان محتواهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی است.

در ضمن برای اولین بار، تبلت‌ Wacom One با قلم‌های استایلوس دیگر شرکت‌ها سازگاری دارد و این یعنی اگر از طراحی قلم همراه با این تبلت رضایت ندارید، می‌توانید از قلم استایلوس مورد نظر خود بهره ببرید. تبلت Wacom One هم‌اکنون با قیمت ۳۹۹ دلار در وب‌سایت Wacom و سایر مراکز خرده‌فروشی مانند آمازون و Best Buy دردسترس است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا