نرم افزار و اینترنت

توییتر امکان محدودکردن پاسخ توییت را برای کاربران فراهم می‌کند

طی یک کنفرانس خبری در نمایشگاه CES 2020 مدیران توییتر تغییرات حریم شخصی جدید این سرویس را اعلام کردند. در ماه‌های آینده قرار است امکانات جدیدی برای بهبود این سرویس برای بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر آن فراهم شود. یکی از این قابلیت‌ها امکان محدود کردن ریپلای یا همان پاسخ به توییت‌ها و یا غیرفعال کردن آن است.

با بهره‌گیری از این ویژگی، کاربران می‌توانند به‌طور کلی ریپلای مربوط به توییت‌های خود را مسدود کنند یا فقط به افراد موردنظر خود یا کاربرانی که دنبال می‌کنند این اجازه را بدهند. به همین خاطر کاربرانی که از محیط کلی توییتر و برخی کاربران که پاسخ‌های توهین‌آمیزی برای توییت‌های مختلف می‌نویسند دل خوشی ندارند، احتمالا از این طرح استقبال می‌کنند.

توییتر زمان مشخصی را برای ارائه‌ این قابلیت اعلام نکرده ولی در هر صورت در ابتدا به صورت آزمایشی برای برخی از کاربران فعال خواهد شد. طراحی رشته توییت‌ها نیز قرار است تغییر کرده و به سبک وب‌سایت ردیت نزدیک‌تر شود تا امکان مشاهده پاسخ به توییت‌های خاص ساده‌تر باشد.

در جریان نمایشگاه CES یکی از مقام‌های ارشد توییتر این خبر را اعلام کرد و در ادامه گفت:

مهم‌ترین هدف این قابلیت، موضوع کنترل است. در حال حاضر، مکالمه عمومی در توییتر اینگونه است که شما توییتی منتشر می‌کنید و همه کاربران می‌توانند آن را ببینند و نظر خود را پایین توییت مذکور بنویسند؛ یا اینکه در بخش پیام‌های خصوصی می‌توان با دیگران چت کرد. بنابراین یک طیف کاملی از گفتگوها وجود دارد که در توییتر نمی‌بینیم.

توییتر سال گذشته امکان دنبال کردن موضوعاتی خاص را در این سرویس فراهم کرد. این موضوعات البته محدود بودند اما حالا به بیش از ۱۰۰۰ موضوع رسیده‌اند. توییتر قرار است به زودی صفحه‌ای به نام دیسکاوری برای پیدا کردن و کشف موضوعات مورد علاقه هم اضافه کند. این سرویس به‌زودی به‌صورت هوشمند موضوعات را به شما پیشنهاد خواهد داد. به‌طور مثال اگر توییتر متوجه شود شما چند خبرنگار سیاسی را دنبال می‌کنید، موضوع سیاست را به شما برای فالو کردن پیشنهاد خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا