گجت و پوشیدنی

پاناسونیک از عینک واقعیت مجازی با پشتیبانی از HDR معرفی کرد

در گذشته، هدست‌های واقعیت مجازی با کیفیت و دارای صفحه‌نمایش‌های بزرگی ساخته شده است ولی مردم برای پوشیدن آن‌ها باید یک دستگاه سنگین را روی سر خود قرار داده و کش آن را دور سر می‌بستند. لذا، پوشیدن این هدست‌های واقعیت مجازی باعث آزاد مردم در طولانی‌مدت می‌شد. اکنون پاناسونیک در نمایشگاه CES 2020 از اولین عینک واقعیت مجازی سازگار با استاندارد HDR رونمایی کرده که وضوح تصویر UHD را ارائه می دهد.

پاناسونیک به تنهایی قادر به طراحی و عرضه این عینک VR نبود و از فناوری‌های اختصاصی توسعه‌ داده شده در شرکت Kopin استفاده کرده است. بیش از سه دهه است که مهندسان شرکت Kopin در حال توسعه فناوری‌های خلاقانه‌ای هستند که تجربیات دیداری و بینایی مردم را بهبود دهند.

پاناسونیک سعی کرده از دیگر فناوری‌های پیشرو خود نیز در این عینک واقعیت مجازی استفاده کند. مثلا، شاهد فناوری‌های پیشرفته صوتی و تصویری این شرکت هستیم. این عینک قدرت پردازش سیگنال دارد تا در آینده بتواند با دستگاه‌های دیگری مانند تلویزیون‌ها، پخش‌کننده‌های فیلم‌های بلو-ری، فناوری‌های نوری استفاده شده در دوربین‌های دیجیتالی LUMIX و دیگر دستگاه‌های صوتی پیشرفته در تعامل باشد.

از طرفی، این عینک به ارتباطات نسل پنچم موبایل 5G هم مجهز است. پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی شبکه‌های ۵G، نسل جدیدی از خدمات و محتواها برای هدست‌ها و عینک‌های VR ارائه شود. مثلا، مشاهده بازی‌های ورزشی به صورت VR یا گردش‌ها و سفرهای تفریحی مجازی که بسیار هیجان‌انگیز هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا