گجت و پوشیدنی

با گجت Bizgo، پشه های مزاحم را ردیابی کنید

قطعاً تا به حال برایتان پیش آمده که یک پشه در محیط خانه مزاحم شما شود و سعی کنید رد آن را بزنید تا موفق به کشتن آن شوید، اما ناگهان از جلوی چشمان شما غیب می‌شود. حال یک استارتاپی گجتی با نام Bizgo طراحی کرده که پشه های مزاحم ردیابی کرده و با لیرز برای چشم انسان بی‌خطر است، ردیابی می‌کند.

دستگاه Bzigo توسط یک استارتاپ به همین نام ساخته شده و یک چراغ LED مادون قرمز، یک دوربین HD مادون قرمز با زاویه دید عریض و یک ریزپردازنده را در خود جای داده است. این دستگاه با استفاده از الگوریتم‌های دید رایانه‌ای قادر است بین الگوهای حرکتی پشه‌ها و سایر اشیاء با اندازه مشابه مانند ذرات گرد و غبار تفاوت قائل شود. Bzigo حتی در تاریکی نیز کار می‌کند.

این دستگاه بعد از تشخیص پشه، نشانه گر لیزری را به سمت آن هدف گیری و از طریق وای فای برای گوشی کاربر، اعلان ارسال می کند. این دستگاه فقط در محیط خانه کار می کند و محل پشه ها را به کاربر نشان می دهد. نمونه اولیه این دستگاه که در نمایشگاه CES رونمایی شد، بنا بر گزارش‌ها قادر به دیدن و ردیابی پشه‌ها تا فاصله ۸ متری است. این دستگاه فقط برای مصارف داخلی در نظر طراحی شده است و در محیط بیرون کارایی ندارد.

این محصول در هنگام عرضه ۱۶۹ دلار قیمت خواهد داشت. این شرکت در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران است و امیدوار است که اوایل سال آینده Bzigo را به بازار عرضه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا