اینستاگرام اعلام کرده که از این پس تصاویر فتوشاپ شده ای که در این پلتفرم منتشر می گردند را با برچسب «اطلاعات کذب» از سایرین متمایز خواهد کرد و به این ترتیب برخی از عکس هایی که با هدف زیباسازی تغییر یافته اند نیز شامل چنین قانونی می شوند. این اقدام در راستای برنامه های فیس بوک برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی صورت می گیرد.

در حال حاضر اینستاگرام اعلام نکرده چه اطلاعاتی به عنوان جعلی شناخته می شوند؛ با این حال پست باید توسط حقیقت سنج مستقل مورد بررسی قرار بگیرد و سپس امکان انتشار آن وجود دارد. زمانی که یک پست به عنوان اطلاعات جعلی شناخته شود، پیدا کردن آن در صفحه اکسپلور و یا توسط هشتگ، تبدیل به امری سخت می شود. پست اصلی در صفحه کاربر قابل مشاهده است، اما زمانی که آن را برای مشاهده در ابعاد بزرگتر انتخاب می کنید، یک هشدار برای شما به نمایش گذاشته می شود.

در حال حاضر عکس های دستکاری شده زیادی در اینستاگرام وجود دارند اما تصمیم اخیر پلتفرم مورد بحث این نگرانی را در میان برخی کاربران ایجاد کرده که مبادا اینستاگرام برای تشخیص این تصاویر ثبات و پایداری لازم را نداشته باشد. از طرفی انتظار می رود عکس هایی که به خاطر زیباسازی دستکاری شده اند نیز به این خاطر از اینستاگرام حذف گردند که این خود پیامدهای دیگری را در پی خواهد داشت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *