همانطور که انتظار می رفت، مایکروسافت به طور رسمی به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 7 خاتمه داد. حال سوال اینجاست که چگونه می توان به ویندوز 10 مهاجرت کرد. پیش از این مایکروسافت به ارسال اطلاعیه به کاربران ویندوز 7 و 8.1 پیشنهاد کرد که به طور رایگان ویندوز 10 ارتقا دهند. در حالی که مایکروسافت سایت های پیشنهادی ویژه ارتقاء را حذف کرده، ولی این شرکت همچنان به فعالیت مجوزهای ویندوز 10 را برای کاربرانی که قصد ارتقا از ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 را دارند، فعال کرده است.

یکی از نویسندگان سایت ZDNet مدتی است که این روش را آزمایش کرده و هنوز که کار کرده است. همچنین بروزرسانی ویندوز 7 برای هر کاربری بسیار ساده بوده، به‌ویژه اینکه این شرکت به پشتیبانی ویندوز 7 پایان داده است. با فرض اینکه کامپیوتر از حداقل سیستم برای ویندوز 10 پشتیبانی کرده، می توانید از طریق سایت مایکروسافت بروزرسانی کنید.

مهمترین چیزی باید قبل از ارتقا به ویندوز 10 بدانید، این است که پس از بروزرسانی، تمام تنظیمات و اپلیکیشن های موجود در سیستم پاک خواهد شد. با وجود اینکه گزینه ای برای نگهداری پرونده ها و داده های شخصی شما وجود دارد، اما به دلیل تفاوت بین ویندوز 10 و ویندوز 7، همیشه نگه داشتن همه نرم افزارهای موجود شما ممکن نیست.

اطمینان حاصل کنید که برنامه هایی را که به طور مرتب از آنها استفاده می کنید، یادداشت کرده اید تا بتوانید با دانلود دوباره نرم افزار، بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید. همچنین ویندوز 8.1 می تواند به همان روش بروزرسانی می شود، اما با این تفاوت که اپلیکیشن ها و تنظیمات پاک نخواهند شد.

در ادامه برای ارتقای سیستم عامل ویندوز 7 به ویندوز، کافیست که مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا از تمام اسناد، نرم افزارها و اطلاعات موجود در سیستم پشتیبان گیری کنید.
  • سپس ویندوز 10 را از طریق سایت مایکروسافت دانلود کنید.
  • در بخش رسانه ای Create Windows 10 installation، برروی گزینه Download tool now کلیک کرده و برنامه را اجرا کنید.
  • از پنجره باز شده دو گزینه نمایش داده می شود که کافیست گزینه Upgrade this PC now را انتخاب کنید.

  • از شما پرسیده خواهد شد که آیا می خواهید پرونده های شخصی خود را نگه دارید یا تازه شروع کنید. به یاد داشته باشید: شروع جدید یا نگه داشتن پرونده های شما به این معنی است که تمام برنامه ها و تنظیمات برای ارتقاء ویندوز 10 حذف می شوند.
  • پس از اتمام به روزرسانی، باید مجوز دیجیتال برای ویندوز 10 دریافت کنید، که می توانید در زیر Settings > Update & Security > Activation پیدا کنید.
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *