نرم افزار و اینترنت

نسخه نهایی مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم در دسترس کاربران قرار گرفت

مایکروسافت امروز نسخه نهایی مرورگر جدید اج مبتنی بر کرومیوم را برای سیستم عامل های ویندوز و مک منتشر کرد. به گفته مایکروسافت، این مرورگر جدید مبتنی بر پروژه متن باز کرومیوم بوده که تا پیش از این در مرورگر گوگل کروم موجود بود.

نسخه دسکتاپ این مرورگر به غیر از macOS و ویندوز 10، ویندوز 8 و ویندوز 8.1، برای ویندوز 7 هم عرضه شده است و این در حالی است که مایکروسافت دیگر از این نسخه ویندوز پشتیبانی نمی‌کند. به احتمال زیاد این موضوع به گوگل برمی‌گردد زیرا طبق اعلام این شرکت، تا ژوئیه 2021 گوگل کروم از ویندوز 7 پشتیبانی می‌کند.

گفته می شود که این نسخه جدید مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم به تدریج طی چند ماه آینده در بروزرسانی بعدی ویندوز 10، جایگزین نسخه اصلی مرورگر اج خواهد شد. در حال حاضر با مراجعه به این لینک می‌توانید جدیدترین نسخه دسکتاپ مایکروسافت اج را دانلود و نصب کنید.

نسخه نهایی این مرورگر قابلیت هایی همچون سینک کردن پسوردها، تاریخچه، سایت های مورد علاقه و تنظیمات در ویندوز، مک او اس، iOS و اندروید را دارد. مایکروسافت چندین ویژگی برای کسب و کارها به مرورگر جدید خود اضافه کرده است. برای مثال می توان با تایپ در آدرس بار، همکاران و یا محل دفتر را پیدا کرد. این قابلیت ها به علت استفاده از Microsoft Search در این مرورگر قابل دسترس هستند.

امنیت و سرعت مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم نیز در نسخه جدید بیشتر شده و در حالت پیش فرض یا Balanced mode از رصد شدن فعالیت های اینترنتی کاربر توسط سایت های بازدید نشده و همچنین از فعالیت رصد کننده های مخرب جلوگیری می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا