سرفیس دوئو اصلی، نسل اول تلفن هوشمند اندرویدی مایکروسافت، تا آنجایی که می توانیم به سرفیس نئو که اکنون مرده، نزدیک شده است. مایکروسافت قصد داشت نسخه دوم را با ویندوز 10 ایکس (یکی دیگر از محصولات مرده) راه اندازی کند اما در نهایت پروژه و سیستم عامل آن را به دلیل مشکلات متعدد کنار گذاشت.

دارندگان نسل اول سرفیس دوئو (اکنون مقرون به صرفه است) می توانند ویندوز 11 را با استفاده از هک های غیر رسمی نصب کنند و دستگاه را به یک کامپیوتر کوچک با دو صفحه تبدیل کنند. متأسفانه سرفیس دوئو 2 نمی‌تواند ویندوز 11 را اجرا کند، اما به لطف آخرین نسخه پروژه DuoWOA به آن رسیده است. Gustave Monce (@Gus33000 در توییتر)، مغز متفکر این پروژه، نسخه 2209.90 SurfaceDuoPkg را منتشر کرده است. این بروزرسانی باگ های مختلف را برطرف می کند و چندین پیشرفت مهم را معرفی می کند.

قابل توجه ترین تغییر این است که سرفیس دوئو 2 اکنون تحت UEFI (بخش مهمی برای اجرای ویندوز) کاملاً کاربردی است. این یک گام بزرگ در مسیر درست است، حتی اگر در حال حاضر نمی توانید ویندوز را روی سرفیس دوئو 2 بوت کنید. توسعه‌دهنده می‌گوید راهنمای نصب ویندوز روی Surface Duo 2 هنوز در دسترس نیست، اما در حال انجام است، بنابراین منتظر اعلامیه‌هایی در آینده باشید. آخرین SurfaceDuoPkg با نسخه های اروپایی و آمریکایی سرفیس دوئو 2 با هر سه پیکربندی ذخیره سازی سازگار است و روی دستگاه‌های آنلاک و مبتنی بر AT&T با اندروید 11 و 12 (هر نسخه فریمور) کار می‌کند. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نسخه از مخزن GitHub آن کسب کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *