نرم افزار و اینترنت

اپلیکیشن Byte برای اندروید و آی‌اواس منتشر شد

دام هافمن سازنده اپلیکیشن Vine به تازگی از نسخه جایگزین این برنامه موسوم به اپلیکیشن Byte برای سیستم عامل اندروید و آی او اس منتشر کردند. هافمن پس از ترک واین و تصاحب آن توسط توییتر، سالها روی اپلیکیشن جایگزین آن کار کرد. وی حتی نام V2 را برای برنامه جدید برگزید، اما پس از به تعویق انداختن مرموز این سرویس، در نوامبر سال 2018 با ارسال توییتی از عرضه اپلیکیشن Byte در بهار سال 2019 خبر داد. هر چند که این تاریخ نیز در حدود یک سال به تاخیر افتاد.

در حال حاضر TikTok رقیب اصلی بایت به شمار می آید. پس از کاهش محبوبیت اینستاگرام و اسنپ چت در بین نوجوانان، اپلیکیشن واین در بین این رده سنی رواج پیدا کرد. اما تیک تاک به محض ورود به این عرصه، جای واین را گرفت و خیلی سریع به یکی از محبوب ترین پلتفرم های ضبط فیلم تبدیل شد. هرچند باید خاطر نشان کرد که پس از تصاحب واین توسط توییتر، فعالیت این برنامه نیز رفته رفته متوقف شد.

هافمن در طی مصاحبه ای اعلام کرد که اپلیکیشن Byte دارای یک مکانیزم به اشتراک گذاری درآمد است. یعنی سازندگان و افراد خلاق بایت کارهای خود پول دریافت می کنند، البته به شرطی که سرویس تبلیغ رسانی در Byte راه اندازی شود. در ادامه هافمن اشاره کرد که در آغاز کار، مکانیزم به اشتراک گذاری درآمد به وسیله بودجه داخلی تامین می شود تا زمانی که سرویس تبلیغ رسانی فعال شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا