فناوری

سامانه نت‌سنج پلاس برای ارزیابی کیفیت اینترنت راه‌اندازی شد

وزیر ارتباطات روز گذشته از نت سنج پلاس سامانه تست کیفیت اینترنت رونمایی کرد. هدف این سامانه تست کیفیت اینترنت و مقایسه وضعیت سرویس دهی اپراتورها با یکدیگر است. نت سنج پلاس قرار است تا یک سامانه ارزیابی اینترنت پرسرعت باشد و پوشش دهی آن به سه بخش اینترنت ADSL، اینترنت موبایل و اینترنت TD LTE بخش بندی می‌شود. اگر از کاربران اینترنت ADSL باشید می‌دانید که انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت برای هر منطقه بسته به زیرساخت منطقه متفاوت است.

محمد جواد آذری جهرمی در حساب توییتر خود نوشت:

اولین بار در جهان

برای اینکه اپراتورها کیفیت اینترنت بهتری بهتون بدهند، سایت نت‌سنج‌پلاس رو راه‌اندازی کردیم. می‌تونید وضعیت پوشش و کیفیت و شکایات مردم رو ببینید به همراه روزانه هدیه‌ی یک‌سال اینترنت رایگان به ۵۰ نفر از ‌مشارکت‌کنندگان در نظارت بر سامانه و شبکه!

سامانه نت سنج پلاس برای همین موضوع راه اندازی شده است تا کاربران با استفاده از آن بتوانند نسبت به ISP مورد نظر خود در بخش‌های مختلف استان‌های ایران ارزیابی انجام دهند و بر اساس آن اقدام به دریافت اینترنت ADSL نمایند. به غیر از ADSL بخش بزرگی از اینترنت کشور را TD-LTE تشکیل داده است که کاربران زیادی گله‌مند از مشکلات آنتن دهی آن هستند و نت سنج پلاس برای این بخش نیز بسیار کاربردی خواهد بود و کاربران به راحتی می‌توانند اینترنت مورد نظر خود را در این منطقه مورد آزمایش قرار بدهند. برای ورود به سایت نت سنج پلاس از طریق این لینک اقدام فرمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا