موبایل و تبلت

تماشا کنید: تست مقاومت گوشی گلکسی زد فلیپ

هفته گذشته سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد از گوشی تاشو Galaxy Z Flip با لایه محافظ UTG رونمایی کرد. سامسونگ مدعی شده است که لایه محافظ گلکسی زد فلیپ از سیک شیشه فوق نازک ساخته شده است که صفحه نمایش این محصول را در برابر خط و خش محافظ می‌کند؛ اما بررسی‌های صورت گرفته ادعای سامسونگ را زیر سوال می‌برد.

زک نلسون در کانال یوتیوبش؛ JerryRigEverything به سراغ این گوشی رفته و با تست مقاومت گلکسی Z Flip سامسونگ، میزان آسیب‌پذیری این دستگاه را مورد بررسی قرار داده است. ویدئوی تست مقاومت گلکسی Z Flip مانند روال همیشگی ویدئوهای زک با بررسی میزان مقاومت نمایشگر آغاز می‌شود، جاییکه اجسام با میزان سختی متفاوت بر روی نمایشگر کشیده می‌شوند تا میزان پایداری آن اندازه‌گیری شود. پلاستیک در سطح 2 و 3 خط می‌افتد، شیشه در سطح 5 و 6، یاقوت کبود در سطح 8 یا 9 و در نهایت الماس در سطح 10. باوجود آنکه سامسونگ ادعا کرده بود این نمایشگر دارای شیشه نازک است، در تست مقاومت می‌بینیم که در سطح 2 دارای خراش‌های سطحی و در سطح 3 دارای خراش‌های عمیق‌تر می‌شود.

[aparat id=’Z0FnL’]
همان‌طور که زک نلسون در ویدئو بالا اشاره می‌کند، لایه محافظ Galaxy Z Flip هیچ شباهتی به شیشه ندارد و واکنش آن در برابر حرارت مانند پلاستیک است؛ به نظر می‌رسد که لایه UTG ترکیبی از پلاستیک و شیشه باشد، زیرا مقاومت آن هیچ شباهتی به شیشه ندارد. صفحه نمایش Galaxy Z Flip هیچ تغییری نسبت به نسخه گلکسی فولد نداشته است و همچنان در برابر اجسام تیز به شدت آسیب پذیر است.
البته تمام ادعاهای سامسونگ در مورد Galaxy Z Flip تبلیغاتی نبوده است، بلکه در این ویدئو شاهد عملکرد بهتر مکانیزم تاشو در برابر نفوذ گرد و غبار هستیم. لولاهای تاشو گلکسی زد فلیپ در برابر نفوذ گرد و غبار حساس بودند، اما این موضوع در خصوص Galaxy Z Flip صدق نمی‌کند و سامسونگ موفق به حل این مشکل شده است. مرحله دوم تست مقاومت، آزمایش سوختگی است که در آن نمایشگر در برابر شعله‌های آتش قرار می‌گیرد. جاییکه تغییر فیزیکی نمایشگر با قرار گرفتن در معرض حرارت نشان می‌دهد که این نمایشگر آن چیزی نیست که انتظار را دارید.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا