مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد نسخه موبایلی از برنامه آنتی ویروس و امنیتی خود در سیستم عامل ویندوز 10 را هم منتشر کند. به این ترتیب می‌توان در آینده نزدیک برنامه آنتی ویروس قدرتمند ویندوز 10 را بر روی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید و iOS نیز در اختیار داشت.

سال گذشته بود که مایکروسافت برنامه آنتی ویروس و Defender خود را برای سیستم‌های دسکتاپ مجهز به سیستم عامل مک منتشر کرد. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد برنامه آنتی ویروس خود در ویندوز 10 را به دو سیستم عامل اندروید و iOS بیاورد. به این ترتیب می‌توان در آینده نزدیک این برنامه را در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز در اختیار داشت.

در این میان، نسخه موبایل Defender احتمالا تفاوت زیادی با نسخه دسکتاپ دارد که بخشی از این موضوع به نحوه عملکرد سیستم‌عامل iOS برمی‌گردد؛ باید خاطرنشان کنیم که اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد نمی‌توانند محیط سیستم‌عامل را برای یافتن بدافزارها اسکن کنند. البته برای اندروید تا حالا آنتی‌ویروس‌های متنوعی منتشر شده است.

یکی از اهداف مهم این اپلیکیشن، جلوگیری از حملات فیشینگ است تا کارمندان شرکت‌های مختلف به‌صورت ناخواسته اطلاعات مهمی مانند نام کاربری، رمز عبور و دیگر اطلاعات خصوصی خود را فاش نکنند. البته معلوم نیست که آنتی ویروس مایکروسافت در iOS چگونه می‌خواهد چنین هدفی را عملی کند.

در طی یک سال اخیر راهکار امنیتی مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز 10 عملکرد بسیار بهتری پیدا کرده است. انتشار بروزرسانی های متعدد از سوی مایکروسافت سبب شده است که این برنامه به خوبی بتواند از پس شناسایی بدافزارهای جدید بربیاید. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این نرم افزار هم اکنون قدرتی مشابه با بسیاری از راهکارهای امنیتی مشهور دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *