فوجی فیلم به تازگی از جدیدترین دوربین بدون آینه خود با نام X-T4 رونمایی کرده است. فوجی فیلم X-T4 بدنه‌ای نه چندان بزرگ‌تر از نسل قبلی یعنی X-T3 دارد. تفاوت اصلی این دوربین با نسل قبلی خود، وجود لرزشگیر تصویر داخل بدنه یا IBIS است که به کاربر کمک می‌کند عکس‌هایی بسیار بسیار دقیق و بدون لرزش را ثبت کند.

اضافه شدن این قابلیت مزیت دیگری نیز دارد و آن‌ها بهره‌مندی کاربر از تمامی لنز‌های این شرکت ژاپنی است، زیرا تنها تعدادی از لنز‌های فوجی فیلم، به لرزشگیر تصویر مجهز شده‌اند. فوجی‌فیلم در X-T4 به سنسور 26.1 مگاپیکسلی BSI CMOS X-Trans 4 مجهز شده و توان پردازشی آن از طریق چیپست چهار هسته‌ای X-Processor 4 تامین می‌شود. همچنین این دوربین همانند مدل قبلی خود از منظره‌یاب الکترونیکی 3.69 میلیون نقطه‌ای بهره می‌برد.

در این پرچمدار جدید از سیستم IBIS پنج محوره استفاده شده که قابلیت لرزشگیری را تا 6.5 استاپ ارائه می‌دهد. به لطف ظرفیت بالای باتری X-T4، کاربر می‌تواند با هر بار شارژ باتری، حدود 600 عکس را با آن ثبت کند. همچنین عملکرد حساسیت فوکوس خودکار در محیط‌هایی با نور کم نیز از -3EV به -6EV تغییر پیدا کرده است. قابلیت‌های فیلم‌برداری فوجی فیلم X-T4 نیز از نسل قبل بی‌تغییر مانده است. یعنی شما همانند گذشته می‌توانید تا ۶۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کنید. فیلم‌برداری صحنه آهسته نیز در این دوربین تعبیه شده و قادر خواهید بود با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن FHD، از هر صحنه سریعی فیلم‌برداری کنید.

همانطور که اشاره شد، مکانیسم شاتر نیز طراحی جدید را به خود دیده و به گفته فوجی‌فیلم سریع‌ترین و قوی‌ترین مکانیسم را در میان خانواده دوربین‌های سری X این شرکت دارد. اکنون کاربران  می‌توانند با سرعت 15 فریم بر ثانیه تصاویری با رزولوشن بسیار بالا را ثبت کنند. در حالی که X-T3، این نرخ برابر با 11 فریم بر ثانیه عنوان شده است.

تغییر بزرگ بعدی فوجی فیلم X-T4 نسبت به نسل قبلی، افزایش رزولوشن نمایشگر لمسی پشت آن است که اکنون از ۱.۶۲ میلیون نقطه پشتیبانی می‌کند و به جهات مختلف نیز می‌چرخد. منظره‌یاب الکترونیکی نیز مانند گذشته تغییر آنچنانی نکرده ولی اکنون از نرخ رفرش ۱۰۰ هرتزی بهره می‌برد تا در مواقع نیاز، تصویری روان را در اختیارتان بگذارد. دوربین فوجی فیلم X-T4 با قیمت بدنه ۱۷۰۰ دلار و با قیمت بدنه و لنز ۵۵-۱۸ یا ۸۰-۱۶، به ترتیب ۲۱۰۰ و ۲۲۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *