چندی پیش بود که شاهد رونمایی از پرچمداران جدید سامسونگ از جمله گلکسی اس 20 اولترا با دوربین 108 مگاپیکسلی هستیم. حال کارشناسان iFixit اقدام به کالبدشکافی این گوشی پرداختند و میزان تعمیرپذیری آن را مورد بررسی قرار دادند.

همان‌طور که در ویدئو زیر مشاهده می‌کنید، روند باز کردن قسمت پشتی و اجزای درونی گلکسی اس 20 اولترا تفاوت چندانی با پرچمداران قبلی این شرکت ندارد، اما چسب به کار رفته بر روی قاب پشتی و باتری به نسبت گذشته سفت‌تر شده است. در این ویدیو تیم iFixit قاب قسمت پشتی اس 20 اولترا را با استفاده از سشوار حرارتی و پیک‌های پلاستیکی جدا می‌کند.

خوشبختانه می توان پنل پشتی گلکسی اس 20 اولترا را بدون قطع کردن سیم ها برداشت. پس از برداشتن پنل پشتی، سنسورهای بیرون زده ماژول دوربین خودنمایی می کنند. گلکسی اس 20 اولترا برخلاف دو مدل دیگر دوربین بزرگ 108 مگاپیکسلی دارد که به گفته کارشناس iFixit، سنسور آن دو برابر بزرگ تر از سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی آیفون 11 پرو مکس است.

[aparat id=’T3LWX’]

متاسفانه برای دست‌یابی به باتری گلکسی اس 20 باید تمامی این مراحل را طی کنید و به نوعی گوشی خود را کاملاً کالبد شکافی کنید. پس از رسیدن به بخش باتری متوجه می‌شویم که باتری اس 20 اولترا به صفحه نمایش دستگاه چسبیده است؛ این موضوع در خصوص دو نسخه دیگر هم صدق می‌کند. در ادامه کالبدشکافی قسمت های مختلف این محصول از جمله مودم 5G کوالکام، فضای ذخیره سازی، ماژول بلوتوث و وای فای نمایش داده می شوند.

تیم iFixit معتقد است که تعویض صفحه نمایش گلکسی اس 20 اولترا همچنان مانند پرچمدارهای قبلی سامسونگ پردردسر و وقت‌گیر است. در نهایت تیم iFixit نمره 3 از 10 را برای تعمیر پذیری گلکسی اس 20 اولترا در نظر گرفته است که در بین سایر پرچمداران امروزی نمره متوسطی به شمار می‌رود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *