کی از راه‌های مهم پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، خودداری از لمس کردن صورت است زیرا با لمس کردن صورت توسط دست‌های آلوده، ویروس به غشاهای مخاطی منتقل می‌شود و فرد را بیمار می‌کند. استارتآپ سلایتلی روبوت Slightly Robot تصمیم گرفته است به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس مچ بند ایموتاچ/ Immutouch خود را مجدداً طراحی کند تا با جلوگیری از لمس صورت مانع از شیوع کروناویروس شود.

این مچ‌بند طوری طراحی شده که اگر کاربر صورت خود را لمس کند، با لرزش به او هشدار می‌دهد. کاربر می‌تواند این مچ‌بند را طوری تنظیم کند که اگر خواست به صورت یا چشم خود دست بزند، به او هشدار دهد. ایموتاچ، یک اپلیکیشن همراه دارد که به کاربر در ردیابی روند پیشرفت خود و دوری از آلودگی کمک می‌کند.

شتاب سنج به کار گرفته شده در آن حرکت دست شما را 10 بار در ثانیه حس می‌کند. Immutouch بر اساس کالیبراسیون تنظیم شده و وقتی شما دست خود را نزدیک صورت نگه می‌دارید تا چشم، بینی یا دهان خود را لمس کنید به شما هشدار می‌دهد. هدف از ابداع این مچ‌بند، نشان دادن واکنش نسبت به لمس کردن صورت است تا مغز بتواند بازخورد منفی را نسبت به این کار دریافت کند و تمایل به لمس کردن صورت را کاهش دهد.

متیو تولز (Mattew Toles)، از بنیان‌گذاران این استارتاپ گفت: برای پیشگیری از گسترش کروناویروس، باید همه افراد در همه گروه‌های سنی همکاری کنند. هدف ما این است تا برای کمک به این همکاری، تجهیزات منحصر به فردی را ارائه دهیم.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *