از آنجاکه میلیون ها نفر در پاسخ به بیماری کرونا مجبور به ماندن در خانه هستند، گوگل در تازه ترین اقدام، تصمیم گرفت تا اطلاع ثانویه از هرگونه عرضه بروزرسانی های جدید مرورگر کروم و سیستم عامل کروم او اس جلوگیری کند. غول فناوری با انتشار توییتی هدف از این کار را اطمینان از پایداری، امنیت و قابل اعتماد بودن این به‌روزرسانی‌ها برای کاربران عنوان کرده است.

شاید این اقدام گوگل به نظر منطقی نباشد اما قضیه از این قرار است که این شرکت مانند بسیاری از دیگر کمپانی‌های حوزه تکنولوژی کارمندان خود را به مرخصی فرستاده‌ و از آنها خواسته است که در خانه کارهای خود را انجام دهند تا از این طریق روند شیوع کرونا کند شود. گوگل تا 10 آوریل کارمندان را به خانه فرستاده است و ممکن است این تاریخ به زودی تمدید نیز شود. با این اتفاق، کمپانی قادر به آماده سازی کامل نسخه‌های جدید گوگل کروم و Chrome OS نبوده است چرا که طبیعتا روند توسعه نرم افزارها در خانه توسط کارمندان، به مراتب کندتر از داخل کمپانی است.

گوگل اعلام کرده که با وجود به تعویق افتادن ارائه به‌روزرسانی‌های اعلام شده، تمرکز خود را بیش از هر چیز روی آپدیت‌های امنیتی قرار خواهد داد و انتشار نسخه 80 مرورگر کروم در اولویت این شرکت قرار خواهد داشت. با این وجود هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این نسخه اعلام نشده است. بحران همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، تأثیر بسیار بزرگی روی روند کاری گوگل و سایر غول‌های فناوری ایالات متحده گذاشته، به طوری که سران این شرکت‌ها هفته گذشته برای مدیریت شرایط کنونی جلسه‌ای اضطراری در کاخ سفید برگزار کردند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *