فناوری

اسکنر لیدار آیپد پرو می تواند یک اتاق نشیمن را به بازی Hot Lava تبدیل کند.

روز گذشته شاهد معرفی آیپد پرو جدید مجهز به اسکنر لیدار (LIDAR) بودیم. اکنون اپل برای نشان دادن توانایی های این اسکنر جدید، بازی ویدیو واقعیت افزوده Hot Lava را در یک اتاق نشیمن به نمایش گذاشته است. این بازی در کودکی بسیاری از ما نیز جای داشته و سعی می‌کردیم بدون برخورد با زمین (مواد مذاب) از روی یک مبل، به روی مبل دیگری بپریم. بازی هات لاوا پیش از این نیز در اپل آرکید در دسترس بود، ولی اپل با بروزرسانی جدید، قابلیت واقعیت افزوده را به آن اضافه می‌کند.

این بازی روشی هوشمندانه برای نشان دادن قابلیت های اسکنر لیدار است. بازیکن به کمک آیپد پرو اقدام به اسکن خانه کرده و با قرار دادن اسباب خانه و لاوای مصنوعی میان آنها، از شما می‌خواهد که کاراکتر بازی را بدون انداختن در مواد مذاب داغ، هدایت کنید.

در کنار این موارد اپل همچنین برای نشان دادن توانایی بیشتر این اسکنر به خبرنگاران حاضر در رویداد، اپلیکیشن Shapr3D را اجرا کرد. این اپلیکیشن به کمک اسکنر لیدار، فضای یک اتاق را اسکن می‌کند و آن را داخل برنامه در اختیار کاربر می‌گذارد. سپس کاربر با یک محیط واقعیت افزوده از اتاقی سر و کار دارد که می‌تواند آن را به دلخواه خود تغییر داده یا اجسام جدیدی در آن قرار دهد.

برنامه دیگری که اپل برای به رخ کشیدن توانایی اسکنر لیدار استفاده کرده، «Complete Anatomy» نام دارد. کاربر به کمک این اپلیکیشن می‌تواند برای مثال گستره حرکتی بازوی یک شخص را به طور کامل اندازه‌گیری کند. اپل می‌گوید تمامی ویژگی‌های فوق اواخر امسال با بروزرسانی اپ‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا