فناوری

احتمال ایجاد یک تصویر هوش مصنوعی روی موبایل کمتر از دو ثانیه در آینده

بسیاری از خالقان هنری مبتنی بر هوش مصنوعی، از Midjouney گرفته تا Bing Image Creator و بسیاری دیگر وجود دارند. با این حال، گاهی اوقات طول می‌کشد تا این نوع از تولیدکننده‌های تصویر، بسته به دستور متن و عوامل دیگر، کار خود را انجام دهند. امروز، اسنپ، شرکت مادر اسنپ چت، اعلام کرد که بخش تحقیقاتی اسنپ آن تکنیکی را ارائه کرده که می‌تواند زمان ساخت تصاویر خالقان هنر هوش مصنوعی را تسریع بخشد.

اسنپ در یک پست وبلاگی اعلام کرد که روش جدید SnapFusion نام دارد و زمان ساخت تصویر از طریق هوش مصنوعی تولیدی را به کمتر از دو ثانیه کاهش می دهد. ادعا می کند که این “سریع ترین زمان منتشر شده تا به امروز توسط جامعه دانشگاهی” است.

در بیانیه اسنپ آمدده است: Snap Research با بهینه سازی معماری شبکه و فرآیند حذف نویز، به این موفقیت دست یافت و در عین حال کیفیت تصویر را حفظ کرد. بنابراین، اکنون می‌توان این مدل را برای تولید تصاویر بر اساس پیام‌های متنی اجرا کرد و همانطور که تحقیقات دیگر نشان می‌دهد، تصاویر واضح و شفاف را در عرض چند ثانیه در موبایل به جای چند دقیقه یا ساعت دریافت کرد.

مقاله تحقیقاتی (در فرمت PDF) به جزئیات بیشتری در مورد SnapFusion، همراه با تعدادی نمونه از آثار هنری ایجاد شده توسط تکنیک جدید می‌پردازد. بیان می کند: به طور خاص، ما یک UNet کارآمد را با شناسایی افزونگی مدل اصلی و کاهش محاسبه رمزگشای تصویر از طریق تقطیر داده پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر این، ما تقطیر مرحله‌ای را با کاوش در استراتژی‌های آموزشی و معرفی منظم‌سازی از راهنمایی‌های بدون طبقه‌بندی افزایش می‌دهیم.

لازم به ذکر است که این روش جدید هنوز مدتی طول می کشد تا در دسترس عموم قرار گیرد. به احتمال زیاد این تکنیک جدید می تواند به آپدیت بعدی اپلیکیشن موبایل اسنپ چت اضافه شود.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا