گوناگون

معرفی حلقه هوشمند Oura Ring برای تشخیص سریع ویروس کرونا

استارت آپ‌ها همچنان به دنبال یافتن راه‌هایی جدید برای کمک به تلاش‌های مداوم برای مبارزه با گسترش جهانی کرونا هستند. درواقع استارتاپ‌ها به عنوان نواوران دنیای فناوری قصد دارند با روش‌هایی مدرن به جنگ کرونا بروند بر همین اساس نیز یک استارتاپ سازنده سخت افزار سلامتی شخصی به نام Oura نیز سعی کرده است یک حلقه هوشمند طراحی کند.

این استارتاپ در حال همکاری با دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) در یک مطالعه جدید است تا ببیند آیا دستگاه مذکور می‌تواند به تشخیص علائم فیزیولوژیکی اولیه که ممکن است نشانگر شروع کرونا باشد، کمک کند یا خیر. حلقه اورا، انتخاب خوبی برای کاربرانی است که نمی‌خواهند از مچ‌بندهای ردیاب استفاده کنند یا ردیاب‌ها را در تختخواب خود قرار دهند. این حلقه هوشمند می‌تواند بر خواب، ضربان قلب، درجه حرارت بدن، میزان تنفس، شمارش گام و میزان کالری سوزانده شده کاربر نظارت کند.

اورا می‌تواند فعالیت، سلامت و خواب کاربر را مورد بررسی قرار دهد. این حلقه هوشمند، رتبه خواب روزانه کاربر را تعیین می‌کند و اطلاعاتی در مورد کیفیت استراحت، ضربان قلب و میزان حرکت او ارائه می‌دهد که کاربران میتوانند این اطلاعات را از طریق یک برنامه در گوشی هوشمند خود مشاهده کنند. این حلقه قادر به نظارت بر خواب، ضربان قلب، درجه حرارت بدن، میزان تنفس، شمارش گام و میزان کالری سوزانده شده کاربر است.

در نتیجه، محقق ارشد این پروژه، دکتر اشلی میسون فرض می‌کند که حلقه هوشمند می‌تواند شروع کرونا را تا حدود دو یا سه روز قبل از شروع علائم بارزتر، مانند سرفه پیش بینی کند. مهمتر از همه موارد این که حلقه مذکور می‌تواند برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که در خط مقدم حضور دارند بسیار مفید باشد. چرا که هرچه زودتر بیماری یک کارمند بهداشتی خط مقدم تشخیص داده شود، احتمال اینکه همکاران خود یا دیگران را که در یک مکان نزدیک به او کار می‌کنند، در معرض خطر قرار دهد، کمتر است.

منبع
techcrunch
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا