نرم افزار و اینترنت

ایلان ماسک: ایکس جستجوی جدید و بهتر مبتنی بر هوش مصنوعی دریافت می کند

توییتر (یا X) در حال آماده شدن برای یک بازنگری اساسی در جستجو است. ایلان ماسک امروز اعلام کرد که X قابلیت های جستجوی معنایی را برای بهبود توانایی کاربران برای یافتن محتوای مرتبط در پلتفرم اضافه می کند.

جستجوی معنایی، که گاهی اوقات جستجوی متنی نامیده می‌شود، به‌جای تطبیق کلمات کلیدی، هدفش درک هدف پشت پرسش‌های جستجو است. این به موتور جستجو اجازه می دهد تا توییت ها و سایر محتوای مرتبط با زمینه را بازگرداند، حتی اگر حاوی کلمات کلیدی دقیق نباشد. برخلاف جستجوی کلمات کلیدی سنتی، فناوری معنایی از پردازش زبان طبیعی برای تعیین هدف و زمینه در پس عبارات جستجو استفاده می کند.

این به موتور جستجو اجازه می‌دهد توییت‌ها و سایر اطلاعاتی را که دقیقاً با معنای پرس و جو مطابقت دارند، بازگرداند. به گفته ماسک، به‌روزرسانی جستجوی معنایی اکنون در دست توسعه است. مرحله اول بر درک زمینه پیرامون پرسش‌های مربوط به رویدادهای اخیر و موضوعات پرطرفدار متمرکز خواهد بود. مراحل بعدی قابلیت های درک متنی را گسترش خواهند داد.

فناوری جستجوی کنونی X تنها بر کلمات کلیدی تطبیقی متکی است که می تواند برای کاربران محدود کننده باشد. به عنوان مثال، اگر شخصی برای “Microsoft” جستجو کند، تنها توییت هایی که به طور خاص کلمه “Microsoft” را ذکر می کنند، برگردانده می شوند. توییت‌هایی که به طرق دیگری به غول فناوری اشاره می‌کنند، مانند گفتن “the Windows maker”، در نتایج جستجو نشان داده نمی‌شوند. این به این دلیل است که الگوریتم جستجوی X به جای درک معنای معنایی زیربنایی توییت‌ها، به دنبال تطابق کلمات تحت اللفظی است.

با این حال، آموزش مدل‌های جستجوی معنایی به مجموعه داده‌های بزرگی نیاز دارد که X ممکن است در مقایسه با شرکت‌های فناوری بزرگ‌تر فاقد آن باشد. برای مثال گوگل 10 سال پیش به سمت این فناوری رفت. اعلام جستجوی معنایی بخشی از تلاش بزرگ ماسک برای اصلاح توییتر و افزودن ویژگی‌های جدید پس از تصاحب شرکت است. این با دیدگاه او برای تبدیل توییتر به چیزی که او “X” می نامد – یک “سوپر اپلیکیشن” با خدمات یکپارچه مختلف هماهنگ است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا