گروهی از محققان دانشگاه MIT روشی برای ایجاد سطوح تعاملی با استفاده از جوهرهای ایربراش یا به عبارتی دیگر دیوارنگاری تعاملی ابداع کردند. این سیستم جدید که SprayableTech نام داشته به کاربران این امکان را می دهد گرافیکی تعاملی اندازه اتاق به همراه سنسور و نمایشگرهایی ایجاد کنند که از دیوار گرفته تا مبلمان استفاده شود.

به لطف این سیستم جدید، برای روشن و خاموش کردن چراغ ها می توان از هنر رنگ آمیزی شده با اسپری استفاده کرد، به عنوان مثال، می توانید با استفاده از طراحی های ایربراش شده بر روی بازوی مبل، برای کنترل تلویزیون استفاده کرد.

پس از طراحی اثر هنری تعاملی با یک ویرایشگر سه بعدی، این سیستم استنسیل هایی را برای استفاده از ایربراش ها به صورت طرح روی سطوح تولید می کند. سپس ترکیبی از یک سری جوهر نظیر جوهر مس رسانا، رنگ، دی الکتریک، فسفر، باس مسی و یک هادی روشن اعمال شده و سپس با اتصال یک میکروکنترلر، واسطی را به برد متصل کرده و کد را برای سنجش و خروجی اجرا می کند.

[aparat id=’HQnNv’]

این سیستم تا حد زیادی به مرحله طراحی استنسیل متصل شده است، تا اطمینان حاصل شود که جوهرها در مکان های مناسب قرار گرفته اند و می توانند به درستی به میکروکنترلر وصل شوند، بنابراین در این مرحله فرصت چندانی برای اکتشاف خود به خود نیست. همچنین تنها نمی توانید یک طرح را روی دیوار اسپری کنید و انتظار داشته باشید که مثلاً چراغ های خود را کنترل کند.

اما این تیم اکنون در حال ساختن استنسیل های مدولار است و به طور بالقوه به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به استفاده از ویرایشگر سه بعدی و یا قطع کردن خودشان، سیستم را در خانه امتحان کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *