چند ماه قبل شیائومی با همکاری با سامسونگ موفق شد اولین گوشی دارای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را معرفی کند. حالا گفته می‌شود این دو شرکت مشغول همکاری با یکدیگر هستند تا شیائومی بتواند نخستین گوشی مجهز به دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی را در اواخر ۲۰۲۰ روانه‌ بازار کند.

یکی از مشهورترین افشاگران که با نام کاربری Ice Universe در تازه‌ترین پست خود یادآور شده است که سامسونگ اخیرا سنسور 150 میلیون پیکسلی را توسعه داده و قرار است شیائومی آن را روی گوشی جدید خود بگذارد و سامسونگ برای خودش سنسور 250 میلیون پیکسلی را ساخته است.

این خبر نشان می‌دهد که سامسونگ اگرچه سازنده این سنسور است، ولی همانند دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی می‌خواهد برای اولین بار سنسور موردنظر را در اختیار شیائومی قرار دهد. هنوز معلوم نیست کدام سری از گوشی‌های شیائومی این دوربین را دریافت می‌کنند ولی احتمالا این مشخصه توسط سری Mi Mix یا Mi CC مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیائومی روی گوشی می نوت 10 سنسور 108 مگاپیکسلی را عرضه کرد اما معلوم نیست سنسور 150 مگاپیکسلی را روی کدام گوشی نصب خواهد کرد. سنسور جدید ساخت سامسونگ از فناوری Nonacell بهره می‌برد که بر اساس آن 9 پیکسل را در یک پیکسل جای می‌دهد. این یعنی سنسور موردنظر قادر به ثبت عکس‌های حدودا ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود.

علاوه بر شیائومی، اوپو و ویوو نیز در صف انتظار برای استفاده از دوربین 150 مگاپیکسلی سامسونگ هستند. با این حال این کمپانی‌ها در فصل اول 2021 سنسور جدید را با تراشه اسنپ دراگون 875 استفاده خواهند کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *