گجت و پوشیدنی
موضوعات داغ

رونمایی DJI از نسل جدید پهپاد Mavic Air 2 با کنترلر جدید و سنسور بزرگتر

دو سال و نیم پس از معرفی اولین Mavic Air، برند DJI جانشین خود را نام Mavic Air 2 معرفی کرد. این پهپاد دارای سنسور تصویر بزرگتر و وای فای بوده و تا 34 دقیقه پرواز می‌کند و با یک کنترلر کاملاً جدید عرضه می‌شود. Mavic Air 2 با قیمت 799 دلار به صورت پیش فروش در دسترس است و از 11 مه در ایالات متحده عرضه می‌شود.

با این قیمت، پهپاد، کنترلر، باتری و دیگر کابل‌های ضروری نصیب خریداران می‌شود ولی اگر خواستار دریافت فیلتر ND، هاب شارژ و سه باتری اضافی هستید باید ۱۰۰۰ دلار بپردازید. DJI از این پهپاد به‌عنوان هوشمندترین و امن‌ترین پهپاد ساخت این شرکت یاد می‌کند. دوربین آن از قابلیت تشخیص منظره برای مواردی مانند برف، درختان، سبزه‌زار، آسمان آبی، غروب و طلوع بهره می‌برد. تمام حالت‌های پرواز خودکار شرکت DJI هم از لحاظ عملکردی به‌روزرسانی شده‌اند. حداکثر سرعت پرواز آن به ۷۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد و تا محدوده ۱۰ کیلومتری به راحتی می‌توانید از این پهپاد استفاده کنید.

سنسور جدید داخل Mavic Air 2 سنسور نیم اینچی Quad Bayer است. این شبیه به سنسور 48 مگاپیکسلی است در تلفن‌های هوشمند است. به صورت پیش فرض، تصویر 12 مگاپیکسلی را ضبط می‌کند، اما گرفتن عکس با استفاده از وضوح کامل امکان پذیر است. برای ضبط ویدئو، Air 2 می‌تواند فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را ضبط کند. همچنین دارای قابلیت HDR برای عکس‌های ویدئویی (حداکثر 4K 30fps) و عکس‌های پانورامای HDR است. همچنین این پهپاد اولین هواپیمای بدون سرنشین مجهز به AirSense است، فناوری که اپراتور هواپیماهای بدون سرنشین؛ هواپیماهای اطراف را شناسایی و هشدار می‌دهند.

[aparat id=’fUo4W’]

از دیگر امکانات این پهپاد نباید وجود سنسورها در جلو و عقب برای تشخیص موانع را از قلم بیندازیم. همچنین در بخش پایینی آن سنسورهایی وجود دارد که به همراه نورهای کمکی به اپراتور کمک می‌کنند در محیط‌های کم‌نور فرود راحت‌تری داشته باشند.

از لحاظ طراحی، این محصول نسبتا بزرگ‌تر و سنگین‌تر از نسل قبلی است اما در هر صورت مانند برادر کوچک‌تر پهپادهای Mavic 2 Pro و Mavic 2 Zoom محسوب می‌شود. هر سه پهپاد حالا دارای زبان طراحی مشابهی هستند و همانند اعضای یک خانواده به نظر می‌رسند. در نهایت باید به کنترلر بزرگ‌تر این پهپاد اشاره کنیم که دیگر آنتن‌های بزرگی در بالای آن دیده نمی‌شود و در عوض این بخش از کنترلر تماما برای قرار گرفتن گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه می‌توانید تیزر تبلیغاتی این پهپاد را مشاهده کنید.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا