موبایل و تبلت

کالبدشکافی گوشی آیفون SE 2020 توسط iFixit

چند روز پیش، اپل فروش نسخه ارزان قیمت گوشی آیفون SE 2020 را آغاز کرد. در همین راستا وب سایت iFixit طبق روال همیشگی، اقدام به بررسی و بازگشایی آیفون SE کرده است. این وب سایت همچنین آیفون میان رده جدید شرکت اپل را با آیفون 8 مقایسه کرده است. ظاهر آیفون SE 2020 شباهت بسیار زیادی به آیفون ۸ دارد و اگر به دقت به این دو مدل بنگرید، متوجه یکسان بودن محل قرار گیری کلیدها، دوربین، حاشیه‌های نمایشگر و غیره خواهید شد. حتی می‌توان از کاورهای آیفون ۸ از برای SE جدید استفاده کرد.

تغییرات نسل دوم آیفون SE نسبت به آیفون ۸ به بخش سخت افزاری مربوط است. آیفون ۸ که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد به چیپ اپل A11 Bionic و ۲ گیگابایت رم مجهز است، اما آیفون SE مانند آیفون ۱۱ از چیپ A13 Bionic و ۳ گیگابایت رم استفاده می‌کند. این افزایش سخت افزار سبب شده تا گوشی ۳۹۹ دلاری اپل به‌خوبی از پس فیلم‌برداری ۴K برآید.

از قطعات دیگری که به طور کامل میان این دو تلفن هوشمند یکسان هستند می‌توان به باتری اشاره کرد. iFixit اعلام کرده که این دو تلفن هوشمند دقیقاً یک مشخصه را ندارند. با این وجود به نظر می‌رسد که تنها تغییری که شرکت اپل در توسعه و ساخت این تلفن هوشمند اعمال کرده به پردازنده آن مربوط باشد.

آیفون SE 2020 در بخش ارتباطات نیز تغییراتی را تجربه کرده است و اکنون به Gigabit LTE، بلوتوث ۵ و وای‌فای ۶ مجهز است که در آیفون ۱۱ نیز یافت می‌شوند. همچنین، در نسل جدید اثری از ۳D Touch نیست. در نهایت، کارشناسان iFixit امتیاز تعمیرپذیری 6 از 10 را به آیفون SE 2020 داده اند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا