این روزها بدلیل شیوع بیماری کرونا، بسیاری از صنایع برای ادامه تجارت خود مجبور به برگزاری جلسات به صورت آنلاین هستند و در همین حین تقاضا برای ایجاد پلتفرم و ابزارهای برای اینگونه خدمات وجود دارد.

در همین راستا، شرکت HTC از یک پلتفرم جدیدی با نام Vive Sync رونمایی کرده که امکان برگزاری جلسات و رویدادها در یک فضای سه بعدی به صورت واقعیت مجازی فراهم می کند. اولین جنبه پلتفرم واقعیت مجازی که با کنفرانس ویدیویی متفاوت بوده، استفاده از آواتارهای شخصی است. این آواتارها کاملا بدن هستند و از طریق زبان بدن ارائه می شود.

برای ایجاد آواتار از یک عکس سلفی استفاده می شود. پس از ثبت، امکان شخصی سازی صورت و انواع بدن و تغییر لباس برای کاربران فراهم شده است که بزودی امکانات بیشتری در بروزرسانی آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین هدست Vive Pro Eye قادر به ردیابی حرکات چشم در فضای مجازی خواهد بود. همچنین به لطف پلتفرم سیستم IK tracking، این پلتفرم می تواند زبان طبیعی بدن را ردیابی کند.

[aparat id=’HoXiK’]

این پلتفرم با مایکروسافت وان درایو یکپارچه شده و کاربران قادر است هنگام ارائه، فایل PDF و ویدیو و یا اسلایدهای پاورپوینت را به اشتراک بگذارد. همچنین یک قلم سه بعدی برای یادداشت کردن وجود دارد، می توانید عکس بگیرید و ارائه را نیز ضبط کنید.

اگر ارائه دهندگان بخواهند از مدل های سه بعدی به عنوان بخشی از ارائه های خود استفاده کنند، این پلتفرم از پرونده های FBX و OBJ پشتیبانی می شود. اتاق های جلسات تا 30 نفر کاربر آنلاین را پشتیبانی می کند و تا پایان سال جاری میلادی رایگان خواهد بود. با این حال برای بهره مندی از این قابلیت باید یکی از هدست های واقعیت مجازی HTC Vive را داشته باشید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *