فناوری

تلگرام پروژه های رمزارز و بلاکچین را برای همیشه تعطیل کرد

بعد از چند سال درگیری با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، تلگرام توسعه پروژه بلاک چین خود موسوم به TON را متوقف کرد. پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام، در کانال رسمی خود نوشت که فعالیت تلگرام در زمینه‌ توسعه پروژه TON به پایان راه خود رسیده است. احتمالا در آینده استفاده از نام من، تلگرام یا TON را برای تبلیغ پروژه‌هایی ببینید که نباید به آنها اعتماد کنید و پول و داده‌های خود را در اختیار این افراد قرار ندهید.

TON یک پلتفرم بلاک چین بود که برای ارزرمز غیرمتمرکز روی گوشی هوشمند بنا شده بود و مشابه پروژه Libra در فیس بوک بود. اکتبر گذشته تشکیلات SEC از تلگرام خواست تا فروش ارزرمز Gram را به دلیل عدم موفقیت در ثبت فروش زودهنگام 1.7 میلیارد دلاری توکن قبل از راه اندازی شبکه متوقف کند و وجوه جمع آوری شده در بازگردانده شد. دوروف ضمن مخالفت با حکم قضایی آمریکا گفت دادگاه‌های آمریکا حق متوقف کردن فروش ارزرمز را در بیرون از مرزهای خود ندارند و از دیگران خواست تا مبارزه غیرمتمرکزی را علیه این تصمیم اتخاذ کنند.

در پایان این پست پاول دوروف آمده: من می‌خواهم این پست را با آرزوی موفقیت برای تمام کسانی که در زمینه تمرکززدایی، تعادل و برابری تلاش می‌کنند به پایان برسانم. شما مشغول مبارزه در نبرد درستی هستید، نبردی که ممکن است مهم‌ترین نبرد نسل ما باشد. امیدواریم در جایی که ما شکست خوردیم، شما موفق شوید.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا