گوناگون

این دستگاه گریل با هوش مصنوعی یک استیک را در 90 ثانیه درست می کند

رویداد CES 2024 به طور فزاینده ای به یک نمایشگاه کباب تبدیل شده و شرکت ها دائماً راه هایی برای آوردن فناوری بیشتر به عرشه یا پاسیو شما پیدا می کنند. یکی از شرکت‌هایی که هوش مصنوعی را به قفسه ادویه خود اضافه کرده، Seergrills استارت‌آپ مستقر در بریتانیا است.

مدل پرچمدار آن، Perfecta، می تواند یک استیک ریبی به ضخامت یک اینچ را در 90 ثانیه بپزد. به‌طور کلی، این شرکت می‌گوید گریل، واحدی که بیشتر شبیه اجاق‌های رومیزی است، غذاها را حدود 10 برابر سریع‌تر از روش‌های پخت معمولی طبخ می‌کند. در داخل، دو مشعل عمودی مادون قرمز، هر دو طرف را به طور همزمان می پزند، که نه تنها فرآیند را تسریع می کند، بلکه نیاز به چرخاندن را نیز از بین می برد.

Seergrills می‌گوید مشعل‌ها با دمای 1652 درجه فارنهایت بالا می‌روند و دستگاه حتی می‌تواند به لطف گرمایش 360 درجه اطمینان حاصل کند که لبه‌ها شفاف هستند. یک سرآشپز هوش مصنوعی داخلی میزان پخت و پخت مورد نظر را در نظر می گیرد و زمان و دمای مناسب پخت را بر اساس غذا محاسبه می کند. حسگرها ضخامت چیزهایی مانند استیک و مرغ را تشخیص می‌دهند تا از پختن بیش از حد یا کم‌پخت جلوگیری کنند و مشعل‌ها به‌طور خودکار در طول فرآیند به سمت غذا حرکت می‌کنند و از آنها دور می‌شوند.

کل تنظیمات هوشمند همان چیزی است که Seergrills آن را NeuralFire می‌نامد، با یک پردازنده چهار هسته‌ای و میزبان حسگرهایی برای جمع‌آوری داده‌های آشپزی. به گفته این شرکت، جهت عمودی هرگونه شعله ور شدن را از بین می برد، زیرا فقط دود و بخار آب از قسمت بالایی خارج می شود و چربی در یک ظرف چکه ای قابل شستشو در ماشین ظرفشویی در پایین جمع می شود.

Perfecta همچنین دارای حالت های فر و جوجه گردان است، بنابراین می توانید پیتزا و مرغ بریان را به راحتی بپزید. یک حالت سرآشپز نیز وجود دارد که کنترل کامل دستگاه را ارائه می دهد. به علاوه، این شرکت یک چرخ دستی گریل برای راه اندازی کامل در فضای باز طراحی کرده است. به دلیل قدرت مشعل ها، پرفکتا با گاز کار می کند و یک سیم برق 12 ولت برای لوازم الکترونیکی آن برد دارد. Seergrills قصد دارد Perfecta را در سه ماهه چهارم سال 2024 با قیمت 3500 دلار عرضه کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا