نرم افزار و اینترنت

مرورگر مایکروسافت اج برپایه کرومیوم از طریق Windows Updates منتشر شد

مایکروسافت سرانجام نسخه جدید مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم را از طریق Windows Updates برای تمامی کاربران سراسر جهان منتشر کرد. این بروزرسانی برای کاربران ویندوز 10 نسخه های 1803، 1809، 1903 و 1909 در دسترس قرار گرفته است.

همانطور که بخاطر دارید، مایکروسافت این نسخه از مرورگر را در ماه ژانویه ارائه کرد، اما برای دریافت آن ملزم به رفتن از طریق سایت بودیم.  این مرورگر جدید مبتنی بر پروژه متن باز کرومیوم بوده که تا پیش از این در مرورگر گوگل کروم موجود بود. در حالی که نسخه اصلی مرورگر اج روی موتور EdgeHTML و موتور Chakra JavaScript کار می کرد، مرورگر جدید به ترتیب همان کروم و همان موتورهای Blink و V8 را اجرا می کند.

نسخه نهایی این مرورگر قابلیت هایی همچون سینک کردن پسوردها، تاریخچه، سایت های مورد علاقه و تنظیمات در ویندوز، مک او اس، iOS و اندروید را دارد. مایکروسافت چندین ویژگی برای کسب و کارها به مرورگر جدید خود اضافه کرده است. برای مثال می توان با تایپ در آدرس بار، همکاران و یا محل دفتر را پیدا کرد. این قابلیت ها به علت استفاده از Microsoft Search در این مرورگر قابل دسترس هستند.

مهمتر از همه، اکنون می توانید افزونه های کروم را نیز در اج نصب کنید. وب سایت برنامه افزودنی کروم گوگل Edge را Chrome معرفی می کند و می توانید برنامه های افزودنی موجود را همانطور که می خواهید در کروم نصب کنید. امنیت و سرعت مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم نیز در نسخه جدید بیشتر شده و در حالت پیش فرض یا Balanced mode از رصد شدن فعالیت های اینترنتی کاربر توسط سایت های بازدید نشده و همچنین از فعالیت رصد کننده های مخرب جلوگیری می کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا