گاهی اوقات بسیاری از کاربران، نیازی به اپلیکیشنی که نصب شده، نداشته باشند و قصد دارند آن را از روی کامپیوتر خود حذف کنند. ما در این آموزش تصمیم داریم تا به شما نحوه حذف برنامه ها در دستگاه های مک اپل را آموزش دهیم. لازم به ذکر است که این روند برای برنامه هایی که از اینترنت دانلود کرده اید و برنامه هایی که از اپ استور دریافت کرده اید، کمی متفاوت است.

حذف اپلیکیشن ها از طریق اپ استور

برای حذف اپلیکیشن هایی که از اپ استور دریافت کرده اید، باید از Launchpad استفاده کنید. برای اینکار کافیست بر روی آیکون Launchpad در داک (شبیه سفینه فضایی) کلیک کنید.

سپس روی اپلیکشین مورد نظر کلیک و نگه داشته تا همه آیکون ها شروع به لرزش کنند. اپلیکیشنی را که قصد حذف داشته، را پیدا کنید و روی دکمه Delete (به نظر می رسد X) ضربه بزنید. اگر برنامه ای که می خواهید حذف شود، دکمه حذف ندارد، آن اپلیکیشن را نمی توان با LaunchPad حذف کرد. در این صورت، مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه حذف اپلیکیشن ها از طریق اینترنت

اگر اپلیکیشنی را از طریق اینترنت نصب کرده اید (یا مدرسه قدیمی هستید و از دیسک استفاده کرده اید)، برای خلاص شدن از آن باید از Finder استفاده کنید. برای اینکار کافیست که روی نماد Finder در داک (آیکون مربعی شکل با صورتک خندان) کلیک کرده تا برنامه اجرا شود.

سپس روی Applications در سمت چپ پنجره کلیک کنید و اپلیکیشن مورد نظر برای حذف را انتخاب کنید. سپس اپلیکیشن را به سمت سطل آشغال در داک پایین هدایت کنید.

اگر برنامه در یک پوشه است، ابتدا پوشه را باز کنید تا ببینید آیا ابزار حذف نصب وجود دارد. همچنین می توانید بر روی آیکون راست کلیک کرده و Move to Trash را انتخاب کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *