نرم افزار و اینترنت
موضوعات داغ

اپل iPadOS 14 با چند قابلیت جدید معرفی شد

امشب اپل در جریان رویداد WWDC 2020 پس از یک سال از جداسازی iPadOS از iOS، سیستم عامل iPadOS 14 را با تغییرات، قابلیت‌ها و بهبودهای جدید معرفی کرد. این دو سیستم عامل علیرغم برخی تفاوت‌ها اشتراکات زیادی با هم دارند و تمام قابلیت‌های جدید iOS از جمله مموجی‌های بیشتر، چیدمان جدید اپ‌ها با عنوان App Library و تغییرات در اپ ترجمه و اپلیکیشن پیام رسانی به iPadOS 14 هم آمده‌اند. به این موارد باید بهینه سازی اپل مپس و قابلیت آزمایش اپلیکیشن‌‌های جدید بدون دانلود کامل آنها را اضافه کرد.

همچنین قابلیت جدید سایدبار یا نوار کناری بوده که در بسیاری از اپلیکیشن ها گزینه ها و امکانات را کنار صفحه درست در زیر انگشتان کاربر قرار می دهد. با این نوار کناری به آسانی می توان به گزینه ها دسترسی پیدا کرد. همچنین حالا به آسانی می توان با ضربه زدن بر روی گزینه ها، به منوها دسترسی پیدا کرد. برای نمونه اگر بخواهید چیدمان آیتم ها را تغییر بدهید، تنها دو ضربه انگشت زمان می برد.

اپل تاکید کرد میلیون ها اپلیکیشن اختصاصی برای تبلت های آیپد در دسترس است که تجربه متفاوتی نسبت به آیفون ارائه می کنند. این اپلیکیشن ها با بهره گیری از قابلیت های منحصر به فرد آیپد، کارکردهای بیشتری ارائه می کنند. تغییر کاربردی دیگر iPadOS 14 به نحوه نمایش تماس های دریافتی مربوط می شود. حالا تماس های دریافتی به صورت پنجره شناور بر روی پنجره فعلی نمایش داده می شوند و لازم نیست صفحه فعلی به طور کامل تغییر کند.

یکی از تغییرات مهم تشخیص بهتر متونی است که به صورت دستی و با اپل پنسل نوشته شده‌اند. قابلیتی به نام Scribble محتوای دست‌نوشته را به متون تایپ شده تبدیل می‌کند که امکان استفاده در تمامی اپ‌های دیگر را دارند. با استفاده از اپلیکیشن Notes هم می‌توانید در دست‌‌نوشته‌هایتان دنبال کلمات خاص بگیرید؛ دقیقا مثل زمانی که در یک متن تایپ شده جستجو می‌کنید. امکان کاربردی دیگر اپل پنسل، توانایی کشیدن اشکال هندسی، تغییر رنگ، قرار دادن نوشته بر روی طراحی و آزادی عمل بسیار بالا است. حالا می توان یک لوزی کشید تا بلافاصله شکل هندسی دقیق آن ترسیم شود.

قابلیت مهم دیگری که اپل طی مراسم چندان به آن نپرداخت امکان انتخاب اپ‌های پیش فرض ایمیل و مرورگر است که کاربران از مدت‌ها پیش منتظر آن بودند. آیپد تا کنون کاربران را ملزم می‌کرد از سافاری و اپل Mail برای وبگردی و ارسال ایمیل استفاده کنند اما Mail چندان کارایی مطلوبی ندارد. iPad OS 14 احتمالا در ماه‌های شهریور یا مهر و همزمان با معرفی سری آیفون ۱۲ منتشر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا