موبایل و تبلت

امتیاز DxOMark دوربین های آیفون SE 2020 مشخص شد

سایت DxOMark نتایج بررسی و آزمایش جدیدترین گوشی هوشمند اپل را منتشر کرد. آیفون SE 2020 از چندی پیش دراختیار کارشناسان این وب‌سایت قرار داشت و اکنون نتایج بررسی دوربین اصلی و سلفی این گوشی اپل منتشر شده است. آیفون برای سخت‌افزار دوربین آیفون SE 2020 از همان ترکیب آیفون XR استفاده کرد. دوربین اصلی از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد که قابلیت‌هایی همچون فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال و زوم دیجیتال حداکثر پنج برابری دارد.

در استانداردهای کنونی دنیای گوشی هوشمند، سخت‌‌افزار مذکور کاملا معمولی و میان‌رده محسوب می‌شود. کوپرتینویی‌ها برای دوربین سلفی هم از حسگر هفت مگاپیکسلی با دهانه‌ دیافراگم f/2.2 استفاده کرده‌اند که فوکوس ثابتی هم دارد. دوربین اصلی این دستگاه در بخش عکس‌برداری و فیلم‌برداری به ترتیب امتیازهای 103 و 98 و امتیاز کلی 101 را کسب کرده است. دوربین سلفی آن نیز توانسته با امتیازهای 85 در عکاسی و 83 در فیلم‌برداری، امتیاز کلی 84 را بدست آورد. این گوشی هوشمند قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 4K و نرخ‌های 24 ، 30 و 60 فریم بر ثانیه است.

در حالت کلی آیفون SE توانسته در زمینه نوردهی و کنتراست عملکرد بسیار خوبی داشته باشد که یکی از دلایل آن، HDR خودکار است. این موضوع درباره تصاویر در محیط‌های باز و بسته صادق است و دوربین آن می‌تواند به خوبی نواحی تاریک و سایه‌ها را نشان دهد. در زمینه تعادل رنگ و اشباع نیز دوربین این دستگاه عملکرد مناسبی دارد.

به گفته DxOMark، فوکوس خودکار این گوشی هوشمند سریع و پایدار است. دوربین آیفون SE در زمینه بافت و همچنین نویز ضعف دارد که یکی از دلایل آن، استفاده از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار، حتی دستگاه‌های مقرون به صرفه نیز به دوربین با رزولوشن بالاتری مجهز شده‌اند که برای کاهش نویز و بهبود عملکرد در شرایط نوری ضعیف، پیکسل را باهم ترکیب می‌کنند.

DxOMark نقاط ضعف اصلی دوربین را در بافت و نویز عکس‌ها می‌بیند. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی که اپل در گوشی جدید خود استفاده کرده است، امروز رقبای جدی و بزرگی در بازار گوشی‌های هوشمند دارد که رزولوشن بسیار بالاتری را ارائه می‌کنند. حتی در دسته‌ی اقتصادی هم می‌توان دوربین‌هایی با رزولوشن بالاتر پیدا کرد. برخی از دوربین‌ها نیز از قابلیت Pixel Binning برای کاهش نویز و بهبود عملکرد در نور پایین استفاده می‌کنند. درنهایت، در عکس‌هایی که با کنتراست بالا و در محیط‌های داخلی ثبت می‌شوند، نویز بیشتری دارند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا