موبایل و تبلت

عملکرد پایین دوربین سلفی اوپو فایند X2 پرو در بررسی‌های DxOMark

در مارس امسال اوپو از سری فایند ایکس 2 پرو رونمایی کرد و این سری در قالب گوشی‌های فایند X2 و X2 پرو وارد بازار شدند. هر دو پرچمدار قابلیت‌های خوبی را ارائه کردند و دوربین‌های قدرتمندی داشتند. فایند X2 پرو با دوربین اصلی خود به یکی از بالاترین رده‌های DxOMark دست یافت، اما دوربین سلفی آن ناامید کننده بود.

روی کاغذ دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی گوشی فایند ایکس 2 پرو با سنسور 1/2.8 اینچی و گشودگی دیافراگم f/2.4 چیزی کم ندارد. اما در عمل تصاویری که با این دوربین گرفته می‌شود اصلا در حد یک گوشی پرچمدار امروزی نیست. دوربین سلفی این گوشی هوشمند تنها توانست نمره 72 را به دست آورد؛ که حتی از نظر عملکردی مناسب فیلمبرداری نیست.

دوربین جلوی فایند ایکس 2 پرو در زمینه تصویربرداری امتیاز 67 و در قسمت فیلمبرداری امتیاز 79 را کسب کرده است. به این ترتیب براساس امتیازات DxOMark، گوشی فایند ایکس ۲ پرو از لحاظ دوربین سلفی یکی از بدترین گوشی‌هایی محسوب می‌شود که توسط این سایت بررسی شده است.

با این وجود، DxOMark اظهار داشت که فایند ایکس 2 پرو در شرایط نورپردازی مناسب برای ثبت سلفی به خوبی عمل می‌کند. علاوه بر این، عملکرد خوبی در ضبط عمیق و تصویربرداری‌های میدانی دارد، به خصوص هنگامی که سوژه از دوربین دور باشد. دوربین جلوی گوشی در حالت فیلمبرداری عملکرد بهتری دارد و بالانس رنگ‌ها و نوردهی به سوژه به خوبی صورت می‌گیرد. به همین دلیل امتیاز دوربین سلفی اوپو فایند X2 Pro در حالت فیلمبرداری بیشتر است.

منبع
dxomark
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا