نرم افزار و اینترنت

نسخه 64 مرورگر گوگل کروم برای اندروید، بزودی عرضه می شود

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار قرار است نسخه ۶۴ بیتی گوگل کروم روانه‌ی سیستم‌عامل اندروید شود. این یک موضوع مهم محسوب می‌شود زیرا عدم وجود چنین نسخه‌ای می‌تواند منجر به مشکلات امنیتی و عملکردی شود. جدیدترین نسخه‌های آزمایشی کروم Dev و کروم Canary مبتنی بر معماری ۶۴ بیتی هستند. اما برای نسخه اصلی کروم همچنان شاهد بهره‌گیری از معماری ۶۴ بیتی هستیم که این یعنی در آینده نزدیک، عموم کاربران می‌توانند از نسخه ۶۴ بیتی گوگل کروم بهره ببرند.

در حال حاضر نسخه آزمایشی مرورگر کروم 85 در اختیار توسعه دهندگان و تسترها قرار گرفته است و نسخه پایدار آن در ماه اوت سال جاری عرضه خواهد شد. البته پیشنهاد می‌کنیم که تا زمان عرضه نسخه پایدار مرورگر کروم 64 بیتی صبر کنید، زیرا نسخه‌های آزمایشی به طور معمول باگ‌های بسیار زیاد و آزار دهنده‌ای دارند و تجربه کاربری شما را به طور جدی تحت تاثیر قرار خواهند داد.

به لطف نسخه 64 بیتی مرورگر کروم می‌توانید صفحات وب و تب‌های مورد نظر را با سرعت بالاتری باز کنید و دیگر با کندی مواجه نخواهید شد. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، امتیاز ثبت شده توسط مرورگر کروم 85 در بنچمارک Octane 2.0 بسیار بیشتر از کروم 83 است.

البته باید در نظر داشت که دست یافتن به امتیاز بالاتر در بنچمارک Octane 2.0 تنها به 64 بیتی شدن مرورگر کروم ربط ندارد و بهینه‌سازی‌های‌ صورت گرفته نیز تأثیرات مثبت بسیاری بر روی این موضوع خواهند داشت. طبق اعلام رسمی گوگل، نسخه 64 بیتی مرورگر کروم در تاریخ 1 اوت 2020 بر روی فروشگاه نرم‌افزاری Play Store عرضه خواهد شد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا