فناوری

سامسونگ برنامه چشم اندازه آینده برای فناوری 6G را منتشر کرد

در حال حاضر شرکت‌های مخابراتی برای پیاده‌سازی اتصال 5G در زندگی روزمره ما به سختی تلاش می‌کنند و در این میان به‌نظر می‌رسد که برخی کمپانی‌های دیگر بر روی شبکه 6G نسل آینده کار می‌کنند. به‌تازگی، سامسونگ گزارشی ویژه با عنوان The Next Hyper-Connected Experience for All منتشر کرده است. در این گزارش جامع، کره‌ای‌ها به حوزه‌های اصلی توسعه‌ی 6G و موانع پیش ‌روی شرکت اشاره می‌کنند.

به گفته سامسونگ سریع‌ترین زمان تجاری‌سازی شبکه 6G احتمالا در اوایل سال 2028 خواهد بود؛ در حالی‌که تجاری‌سازی گسترده این فناوری احتمالا در سال 2030 انجام خواهد شد. بنابراین اکنون یک چارچوب زمانی 10 ساله پیش روی ما قرار دارد. بر اساس اعلام شرکت کره‌ای، انسان‌ها و دستگاه‌های مختلف همگی از فناوری 6G استفاده خواهند کرد. این پدیده امکان استفاده همه‌جانبه از فناوری‌های پیشرفته XR (از جمله واقعیت‌افزوده و واقعیت مجازی)، هولوگرام‌های موبایلی و مدل‌های دیجیتالی را فراهم می‌کند.

سونگ‌هیون چوی، مدیر مرکز تحقیقاتی ارتباطات پیشرفته در سامسونگ، می‌گوید او و اعضای تیمش به‌تازگی روند تحقیق‌و‌توسعه‌ی فناوری 6G را آغاز کرده‌اند و در همکاری با سهام‌داران صنعت، خودشان را به رهبری روند استانداردسازی 6G متعهد می‌دانند. در این میان 3 دسته از الزامات وجود دارند که سامسونگ از آن‌ها تحت‌عنوان موانع پیش‌ روی فناوری 6G یاد می‌کند. این حوزه‌ها شامل عملکرد، معماری و لزوم اعتمادپذیری هستند. شبکه 6G به منظور کارکرد موثر و مطلوب بایستی از نرخ تبادل داده با حداکثر سرعت 1000 گیگابیت برثانیه (50 برابر سریع‌تر از شبکه 5G) و وقفه هوایی کمتر از 100 میکروثانیه (یک‌دهم وقفه مجاز در شبکه 5G) پشتیبانی نماید.

با روی‌کار‌آمدن فناوری 6G، در آینده باند فرکانسی تراهرتز (THz)، راهکارهایی نوین برای ساخت آنتن، فناوری‌های پیشرفته‌تر، توپولوژی بهتر شبکه و استفاده از هوش مصنوعی در ارتباطات بی‌سیم را شاهد خواهیم بود. تمامی این معیارها باید کامل طراحی شوند و طبیعتا ساختِ بی‌نقص آن‌ها به‌زمان زیادی نیاز دارد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا