چند روز پیش شرکت مایکروسافت طی برنامه رسمی و از قبل تعیین شده خود آخرین بروزرسانی برای ویندوز 7 را عرضه و پس از آن اعلام کرد که دیگر هیچ بروزرسانی برای این سیستم‌عامل عرضه نخواهد شد. اما به نظر مشکلات امنیتی بسیار مهمی که در آخرین بروزرسانی ایجاد شده مایکروسافت را مجبور به عقب‌نشینی از حرف گذشته خود کرده است.

در این میان هرچند آپدیت ها روتین به نظر می رسند، اما مایکروسافت اکنون فاش کرده یکی از آنها اختلالاتی را در تصویر پس زمینه دسکتاپ برخی کاربران به وجود آورده است. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که پس از نصب آپدیت KB453410، تصویر پس زمینه دسکتاپ دستگاه شما ممکن است هنگام کشیده شدن (Stretch) سیاه به نظر برسد.

پس از انتشار گزارشات در این زمینه و ضروری بودن نیاز به رفع ایراد، مایکروسافت اعلام کرد که با عرضه بروزرسانی مشکل را مرتفع خواهد کرد و این به معنی ادامه پشتیبانی از سیستم‌عامل خواهد بود. مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود وصله های ویندوز 7 فقط برای سازمان ها و شرکت ها ارائه می شود. اما این شرکت بزرگ یک شبه نظر خود را تغییر داد و اکنون اعلام کرد وصله ها برای همه کاربران ویندوز 7 و Windows Server 2008 R2SP1 ارائه می شود. این بدان معناست که مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 را برای ترمیم باگ مذکور ادامه داده است.

همانطور که می‌دانید قراردادهای بروزرسانی ادامه‌دار یا همان ESU توسط مایکروسافت برای هر کامپیوتر بین 25 تا 50 دلار هزینه در پی خواهد داشت ولی در این مورد مایکروسافت فعلا قصد توقف برنامه خود را گرفته و برنامه‌هایی مانند قرارداد 887 هزار دلاری بروزرسانی کامپیوترهای دولت آلمان، فعلاً به حالت تعلیق درخواهند آمد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *