امارات متحده عربی مدارگرد خود را از ژاپن به سمت مریخ پرتاب کرد تا اولین ماموریت بین سیاره‌ای خود برای بررسی وضعیت آب و هوا سیاره سرخ را آغاز کند. این فضاپیما که «امید» یا Hope نام دارد، به همراه راکت ژاپنی «H-IIA» از مرکز فضایی «تانه‌گاشیما» روانه مریخ شد. این مدارگرد در 7 ماه آینده در فضا به سفر خود ادامه می‌دهد و بهمن امسال به سیاره سرخ نزدیک می‌شود. این فضاپیما با قرارگیری در مدار اطراف مریخ، شروع به تحلیل اتمسفر و شرایط اقلیمی این سیاره در هر روز مریخی خواهد کرد.

در ابتدا قرار بود ماموریت هوپ در 14 ژوئیه (6 روز پیش) انجام شود ولی به دلیل شرایط نامساعد جوی به تاخیر افتاد و بامداد امروز انجام شد. ماموریت Hope که “ماموریت مریخی امارات” هم نام گرفته است، 200 میلیون دلار برای این کشور هزینه برداشته و انتظار می‌رود تا فوریه سال 2021 میلادی به سیاره سرخ برسد. در صورتی که این ماموریت موفقیت آمیز باشد، رسیدن آن به مریخ با پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات متحده عربی مقارن خواهد شد.

تیم توسعه‌دهنده این فضاپیما با چندین دانشگاه‌ آمریکایی شامل «کلرادو بولدر»، «ایالتی آریزونا» و «کالیفرنیا، برکلی» همکاری داشته چرا که آنها در کارنامه خود تجربه طراحی تجهیزات فضایی دارند. این همکاری به تیم اماراتی اجازه داد که از طراحی فضاپیماهای شناحته شده برای ساخت مدارگرد خود بهره ببرد و از زیرساخت‌های تست موجود استفاده کند. علاوه بر امارات، چین و ناسا نیز در آینده نزدیک ماموریت‌های خود برای مریخ را آغاز خواهند کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *