گوگل چند وقتی است که مرحله تست بتای اندروید 11 را آغاز کرده و حال، انتشار یک کپی از راهنمای پیکربندی دستگاه، جزئیات جالبی را در مورد این نسخه فاش کرده است. بر این اساس، تمام دستگاه‌هایی که بخواهند سیستم عامل اندروید 10 را اجرا کنند باید بیش از 2 گیگابایت رم داشته باشند.

در واقع، آنهایی که دارای حافظه رم 2 گیگابایتی یا کمتر هستند، به عنوان دستگاه اندروید گو (Android Go) شناسایی شده و قادر نخواهند بود از نسخه کامل سیستم عامل جدید گوگل استفاده کنند. در فایل راهنمای فاش‌شده، پایان کار گوشی‌های هوشمندی که 512 مگابایت حافظه‌ رم دارند اعلام می‌شود. هر گوشی هوشمندی که این مقدار رم داشته باشد، از نظر گوگل برای اجرای خدمات موبایلی این شرکت موسوم‌به GMS در اندروید 11، واجد شرایط نیست. گوگل تاکنون ترجیح داده است به درخواست خبرنگاران برای شفاف‌سازی بیشتر در این رابطه پاسخ ندهد.

البته گوشی‌هایی که اخیراً با نسخه‌های قبلی اندروید عرضه شده‌اند و رم 2 گیگابایتی دارند، از این قاعده مستثنی خواهند بود و در صورت دریافت به‌روزرسانی از سوی شرکت سازنده، همچنان قادر به استفاده از نسخه کامل اندروید 11 خواهند بود. این تصمیم برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی در زمینه پشتیبانی نرم افزاری از گوشی‌های جدید اتخاذ شده است.

گوگل به‌هنگام معرفی اولین نسخه از اندروید Go اعلام کرد این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی‌اش به‌طور ویژه برای دستگاه‌هایی توسعه داده شده که کمتر از یک گیگابایت حافظه‌ی رم دارند. به‌علاوه اندروید Go تاکنون هیچ‌گونه محدودیت خاصی برای گوشی‌های هوشمند در نظر نگرفته است. سال گذشته‌ میلادی بود که گوگل در سکوت خبری پشتیبانی از اندروید Go را به دستگاه‌ های دارای دو گیگابایت حافظه‌ رم هم اضافه کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *