سخت افزار

مدیاتک از تراشه میان رده Dimensity 720 5G رونمایی کرد

مدیاتک تاکنون چند تراشه 5G از خانواده Dimensty راهی بازار کرده است. در همین راستا، این شرکت امروز نسخه جدیدی از تراشه میان رده را برای گوشی های هوشمند میان رده با نام Dimensity 720 5G پرده برداشت.

تراشه جدید Dimensity 720 5G براساس فرآیند معماری 7 نانومتری ساخته شده و مجهز به مودم یکپارچه 5G با از حامل های تجمع 2CC و VoNR و 5G/4G Dual SIM و sub-6GHz 5G پشتیبانی می کند. همچنین دارای فناوری MediaTek 5G UltraSave است که از هر دو شبکه و هوش آگاهی از محتوا برای مدیریت حالت عملکرد مودم در زمان واقعی استفاده می کند تا عمر باتری را افزایش دهد.

این تراشه دارای هشت هسته بزرگ ARM Cortex-A76 با فرکانس 2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی ARM Mali G57 دارد و از حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR4X و حافظه ذخیره سازی UFS 2.2 برای سرعت خواندن و نوشتن سریع پشتیبانی می کند. در بخش نمایشگر، این تراشه، از نرخ رفرش ریت 90 هرتزی پشتیبانی کرده و همچنین قابلیت پخش ویدئویی پیشرفته مانند +MiraVision HDR10 با پشتیبانی از Dynamic Range Remapping را دارد.

در بخش دوربین، تراشه Dimensity 720 5G از دوربین تکی 64 مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه 20 مگاپیکسلی و 16 مگاپیکسلی پشتیبانی می کند. این مجموعه ای از ویژگی های مرتبط با هوش مصنوعی که توسط APU یکپارچه مدیانک تأمین شده، همراهی می کند. برای به حداقل رساندن مصرف برق دستیارهای صوتی همیشه روشن، این شرکت از ویژگی هایی به نام (Voice Wakeup (VoW استفاده کرده است. همچنین از سیستم کاهش نویز دو میکروفن پشتیبانی کرده تا دستیار صوتی بتواند صدا را با وضوح بیشتری بشنود.

مدیاتک تأیید کرده که تراشه Dimension 720 از گوشی های هوشمند میان رده در مناطقی مانند آمریکای شمالی، اروپا و آسیا بهره مند می شود. با این حال، این شرکت هیچ زمان بندی برای راه‌اندازی دستگاه های دارای این تراشه ارائه نکرده است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا