صوتی و تصویری

ایسوس اولین مانیتورهای گیمینگ با رابط HDMI 2.1 معرفی کرد

شرکت ایسوس به تازگی از نخستین مانیتور های گیمینگ با درگاه HDMI 2.1 رونمایی کرده است. برند  ایسوس ROG با سه عضو جدید مجهز به درگاه دوست داشتنی HDMI 2.1 وارد دنیای گیمرها شد. مانیتورهای جدید ایسوس در ابعاد 27، 32 و 43 اینچی طراحی شده و با توجه به نزدیک شدن به زمان عرضه کنسول‌های بازی نسل نهم، معرفی شده‌اند.

به گفته ایسوس، مانیتورهای جدید ROG این کمپانی از تمامی پروتکل‌های HDMI 2.1 پیروی کرده و گواه این ادعا، آزمایش‌هایی است که توسط مراکزی مانند آزمایشگاه Allion با موفقیت سپری شده است. مانیتورهای جدید ASUS ROG که از درگاه HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند، با کنسول‌های بازی XBX و PS5 نیز سازگاری کامل خواهند داشت.

این درگاه با پهنای باند 48 گیگابیت در ثانیه، می‌تواند وضوح UHD/4K را با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز در اختیار شما قرار دهد. همچنین Auto Low Latency نیز برای بهبود عملکرد پردازش تصویر و کاهش تأخیر در درگاه HDMI 2.1 به کمک کنسول‌ها خواهد آمد. به گفته ایسوس، مانیتورهای جدید این شرکت را می‌توان نخستین مانیتورهای مخصوص بازی جهان، با پشتیبانی از درگاه HDMI 2.1 دانست. جالب است بدانید که در حال حاضر تنها تعدادی از تلویزیون‌های تولید شده به نسخه اصلی این درگاه مجهز شده‌اند.

این شرکت اشاره‌ای به دیگر جزئیات و همچنین تاریخ عرضه مانیتورهای گیمینگ جدید ROG نکرده اما می‌توان مطمئن بود که تا پیش از عرضه کنسول‌های نسل نهم، شاهد ورود آنها به بازارهای جهانی خواهیم بود.

منبع
windowscentral
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا