نرم افزار و اینترنت

اینستاگرام قابلیت Reels را برای اپلیکیشن خود منتشر کرد

اینستاگرام به تازگی قابلیت جدید مشابه تیک تاک با نام Reels معرفی کرده به کاربران امکان می دهد یک کلیپ 15 ثانیه ای ویدیو را ویرایش کرده و به آن موسیقی هم اضافه کنند. این محصول در آمریکا و 50 کشور دیگر در داخل اینستاگرام عرضه می شود و دومین قابلیت بزرگ در اینستاگرام خواهد برد که کپی برداری از نمونه های رقیب است.

اینستاگرام برای کاربرانی که می‌خواهند از Reels برای افزایش فالوور استفاده کنند، صفحه اکسپلور را دستخوش تغییراتی کرده و در بالای صفحه محلی را به این قابلیت اختصاص داده که به کاربران اجازه اسکرول افقی را همانند For You Page در تیک تاک می‌دهد. امکان استفاده از قابلیت Reels با پروفایل خصوصی یا عمومی وجود داشته و طبیعتاً با عمومی بودن پروفایل کاربران بیشتری ویدیوهای شما را پیدا می‌کنند. برای کاربرانی که فعالیت خصوصی را ترجیح می‌دهند، ویدیوهای ایجاد شده در Reels فقط در صفحه Feed یا استوری دوستان نمایش داده خواهند شد. لازم به ذکر است که این قابلیت کاملا داخل اپ اینستاگرام بوده و اپلیکیشن جداگانه ندارد.

به گفته شاه، فایده ساخت Reels در اینستاگرام بهره مندی از شبکه بیش از یک میلیارد کاربر است. ترغیب کاربران به دانلود یک برنامه دیگر دشوارتر است در حالی که Reels به کاربران اینستاگرام فرصت جدیدی برای معروفیت می دهد. قابلیت Reels در ابتدا از برخی قابلیت‌ها بی بهره خواهد بود. برای مثال فعلاً نمی‌توان مثل تیک تاک ویدیوهای «دوئت» ایجاد کرد که یکی از قابلیت‌های محبوب این اپ به شمار می‌رود. علاوه بر این امکان آپلود مستقیم آهنگ وجود ندارد.

منبع
techcrunch
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا