پس از انتشار چهارمین بتای macOS Big Sur برای توسعه دهندگان، اپل امروز نخستین بتای عمومی این سیستم عامل جدید را در دسترس تمامی کاربران قرار داد. در این نسخه ظاهر سیستم عامل macOS دچار تغییرات گسترده شده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است.

کاربران عادی که در برنامه بتای اپل را حضور دارند، از همین حالا می‌توانند اقدام به دانلود و نصب نسخه بتای عمومی کنند. کاربران مکینتاش که می خواهند بخشی از برنامه آزمایش بتا اپل باشند می توانند برای شرکت در وب سایت بتا ثبت نام کنند که به کاربران امکان دسترسی به بتاهایiOS ،macOS ، watchOS و tvOS را می دهد. تسترها بالقوه بتا باید قبل از نصب، macOS Big Sur را پشتیبان کامل تهیه کنند، و نصب این به روز رسانی بر روی یک دستگاه اصلی عاقلانه نیست زیرا بتا می تواند ناپایدار باشد.

اپل همانند آنچه در iOS دیده می‌شود، یک کنترل پنل اختصاصی به Big Sur اضافه کرده تا مدیریت آیتم‌هایی مثل وای فای، بلوتوث، تنظیم روشنایی و ولوم در یک مکان واحد انجام شود. همچنین Notification Center دیگر شامل دو پنجره برای ویجت‌ها و نوتیفیکیشن‌ها نیست و این دو قسمت در یکدیگر ادغام شده‌اند. مرورگر سافاری نیز دستخوش تغییرات قابل توجه شده و حالا می‌توان یک صفحه اولیه سفارشی برای آن ایجاد کرد و سایت‌های مورد علاقه، سایت‌های پربازدید و تصویر پس زمینه برای آن انتخاب نمود. تب‌ها نیز تغییراتی کرده اند و حالا تب‌های مورد علاقه به شکل پیش فرض روشن می‌شوند و زمانی که ماوس را روی یکی از تب‌ها می‌برید، پیش نمایش سایت را به شما نمایش می‌دهد.

رخی از قابلیت‌های اپ Messages در iOS 14 مثل امکان پین کردن گفتگوها و ریپلای مستقیم نیز به Big Sur آمده‌اند. از دیگر ویژگی‌های جالب توجه macOS Big Sur می‌توان به بهبود اپ Maps، اصوات سیستمی جدید و بازگشت آهنگ شروع مک که از سال 2014 حذف شده بود اشاره کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *