گجت و پوشیدنی

هدفون سونی WH-1000XM4 با حذف نویز فعال بهبودیافته معرفی شد

سونی در نهایت از هدفون پرچمدار جدید خود با نام WH-1000XM4 رونمایی کرد. WH-1000XM4 یک بروزرسانی تکرار شونده با نگرش “اگر شکسته نشود” است اما به اندازه کافی پیشرفت های قابل توجه ای را در سطح صفحه دارد.

برای شروع، سونی قابلیت نویز کنسلینگ فعال را در این مدل بهینه سازی کرده است. مدل WH-1000XM4 دارای همان میکروفن های دوگانه و چیپست حذف نویز QN1 گذشته بوده، ولی یک تراشه جدیدی به آن اضافه شده، که موزیک و نویزهای محیط را 700 بار نمونه برداری می کند. این داده ها به همراه یک الگوریتم جدید، توسط QNتراشه 1 مورد استفاده قرار می گیرند تا اثر حذف نویز را در زمان واقعی اعمال کنند.

ویژگی Adaptive Sound Control مکان هایی که اغلب مراجعه کرده، را یاد گرفته و سپس حالت صدا سفارشی را برای هر یک از آنها اعمال می کند. این بدان معنی است که از لحاظ تئوریکی می تواند صدا را در خیابان های شلوغ روشن نگه دارد یا آن را در طول رفت و آمد قطار خاموش کند. این قابلیت را می توان از طریق اپلیکیشن موبایلی سونی تنظیم کرد.

یکی دیگر از ویژگی های جدید مربوط به لغو نویز، Speak-to-Chat است. با این ویژگی، هدفون با شروع مکالمه به طور خودکار موسیقی را مکث می کند. سپس، هنگامی که تشخیص داد که شما صحبت را متوقف کرده اید، صدا را بعد از 30 ثانیه به عقب برگردانید. از نظر کیفیت صدا، خیلی روی هدفون تغییر نکرده است. از طرف نرم افزار، سونی اکنون Edge-AI را اضافه کرده که قبلاً با ویژگی DSEE در دسترس کار می کند. این حالت جدید DSEE با نام DSEE Extreme است.

از سوی دیگر، هدفون جدید سونی از قابلیت پردازش صوتی پیشرفته برای میکروفن ها برخوردار است. این الگوریتم جدید، به ادعای سازنده، صدا ها را واضح تر می کند. هدفون سونی WH-1000XM4 قرار است با قیمت 350 دلار به فروش برسد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا